جمعآوری کمکهای مالی برایتاسپید در حوزه فیبر نوری آمریکا به ۶ میلیارد دلار نزدیک شد
ICTna.ir – اپراتور فیبر نوری آمریکایی Brightspeed، مبلغ ۱.۶۵ میلیارد دلار دیگر برای تأمین مالی توسعه شبکه در حال انجام خود جمعآوری کرده است. این شرکت با XGS-PON از مرز ۲.۳ میلیون کاربر در ۲۰ ایالت عبور کرده است و قصد دارد در آیندهای نه چندان دور، در نقطهای مبهم به ۵ میلیون نقطه برسد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این موضوع مبهم است زیرا در حال حاضر اشتها برای فیبر در ایالات متحده آمریکا به قدری زیاد است که هدف پوشش Brightspeed در چند سال گذشته با جذب سرمایه بیشتر، چندین بار تغییر کرده و به آن قدرت مالی برای افزایش نرخ توسعه خود داده است.
در واقع، این آخرین عرضه سرمایه، پس از عرضه اوراق قرضه ۵۷۵ میلیون دلاری در ماه ژوئن و ۳.۷ میلیارد دلاری که سال گذشته در همین زمان جمعآوری شد، صورت میگیرد و رقم کل را در ۱۲ ماه گذشته به بیش از ۵.۹ میلیارد دلار میرساند.
میشل کومبز، رئیس اجرایی و مدیرعامل برایتاسپید در این خصوص گفت: این تزریق سرمایه جدید به این معنی است که ما میتوانیم شبکه فیبر خود را به خانهها، مشاغل و جوامع بیشتری که به آن نیاز دارند، گسترش دهیم. ما توانایی خود را در ساخت و ساز در مقیاس بزرگ با اقتصاد قوی ثابت کردهایم و بودجه اضافه شده، اعتماد مداوم بازار به سابقه و اجرای پایدار ما را برجسته میکند.
وقتی شرکت آپولو گلوبال منیجمنت در سال ۲۰۲۱ بخش پهنای باند مصرفی لومن را خریداری کرد و نام آن را به برایتاسپید تغییر داد، قرار بود طی پنج سال، ۲ میلیارد دلار برای واگذاری تا ۳ میلیون واحد هزینه کند.
این هدف زمانی به ۴ میلیون افزایش یافت که برایتاسپید در آگوست ۲۰۲۳ به آن ۳.۷ میلیارد دلار فوقالذکر دست یافت. تا ژانویه امسال ، این شرکت اعلام کرد که پوشش خود را به ۱.۸۲ میلیون محل رسانده است که ۷۰ هزار محل از هدف پوشش خود برای سال ۲۰۲۴ فراتر رفته است.
رسیدن به نقطه عطف ۲ میلیون در ماه آوریل ، باعث شد تا برایتاسپید دوباره هدف پوشش خود را افزایش دهد، این بار به ۵ میلیون، که تا به امروز نیز در همین سطح باقی مانده است.
کامبز گفت: در دو ماه اول تصدی سمت مدیرعاملی، از بنیان محکمی که در Brightspeed وجود دارد، تحت تأثیر قرار گرفتم. ما یک تیم رهبری بسیار باتجربه و نیروی کار متعهد و پرشور داریم که عمیقاً در جوامع خود ریشه دارند و خود را وقف خدمت به همسایگان خود کردهاند. ما در مسیر خود برای ارائه ارزش به سرمایهگذاران، مشتریان و Brightspeed کاملاً در مسیر درست قرار داریم.
شرکت Brightspeed برای رسیدن به ضربالاجل پایان سال ۲۰۲۶ تلاش میکرد، اما در برخی از اطلاعیه های اخیر به این موضوع اشارهای نشده است.
با توجه به اینکه هنوز ۲.۷ میلیون واحد مسکونی دیگر باقی مانده است، برای اینکه امیدی به دستیابی به این هدف باشد، نرخ ساخت و ساز سالانه آن باید از رقم چشمگیر ۱ میلیون واحد فعلی، بیش از دو برابر شود.
برای مقایسه، AT&T متعهد شده است که تا پایان سال آینده به نرخ عملیاتی سالانه ۴ میلیون مکان دست یابد، که بخشی از یک برنامه جامع برای عبور از ۶۰ میلیون مکان در مجموع تا پایان دهه است. در آن زمان، ۲ و اندی میلیون برای یک شرکت مخابراتی دور از دسترس نیست، اما ممکن است برای یک بازیگر کوچکتر مانند Brightspeed بیش از حد زیاد باشد.