مخابرات فضایی

April 6, 2009
12:50 دوشنبه، 17ام فروردینماه 1388
کد خبر: 20008

تقی پور: طراحی و ساخت ماهواره های ارتباطی در دستور کار

رئیس سازمان فضایی کشور در بیان برنامه های این سازمان، طراحی و ساخت ماهواره های ارتباطی را از برنامه های این سازمان ذکر کرد و گفت: در صورت قرار گرفتن این ماهواره در مدار زمین، امکان پخش تلویزیونی از طریق ماهواره برای صدا و سیما فراهم می شود.


مهندس رضا تقی پور در گفتگو با مهر با اشاره به تعامل این سازمان با سازمان صدا و سیما گفت: سازمان فضایی کشور در حوزه ماهواره های ارتباطی دو ماموریت اصلی را دنبال می کند.


وی برقراری ارتباطات بین قاره ای در سطح کره زمین را یکی از اهداف ماموریتهای این سازمان در حوزه ماهواره های ارتباطی ذکر کرد و افزود: ارتباطات ماهواره ای به پهنای باند عریض و مناسبی نیاز دارند تا بتوانند حجم اطلاعات وسیعی را جابه جا کنند که اقداماتی از سوی شرکت زیر ساخت در جهت ایجاد و توسعه ارتباطات ماهواره ای با سایر کشورها انجام شده است.


تقی پور پخش تلویزیونی و ارسال تصویر و صوت از طریق ماهواره را از دیگر ماموریتهای این سازمان نام برد و ادامه داد: طراحی و ساخت ماهوارههای ارتباطی که در برنامه های سازمان فضایی قرار دارد معمولا با همکاری سازمان صدا و سیما تعریف شده است.


رئیس سازمان فضایی کشور همچنین از اجرای پروژه های ماهواره های ارتباطی در این سازمان خبر داد و خاطر نشان کرد: طراحی این ماهواره ها از جمله برنامه های این سازمان است. این نوع ماهواره ها در صورتی که در مدار قرار گیرند یکی از خدمات اصلی که ارائه می دهند پخش تلویزیونی از طریق ماهواره برای سازمان صدا و سیما خواهد بود.


تقی پور در بهمن ماه سال گذشته نیز در تشریح برنامه پنجم توسعه در حوزه فضا گفته بود: امیدواریم طی سه سال آینده، بهره برداری از ماهواره های ارتباطی متعلق به ایران، جهت برقراری ارتباطات مورد نیاز و ایجاد پوشش لازم تلویزیونی در مناطق مورد نیاز محقق شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.