اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 6, 2025
14:29 شنبه، 15ام شهریورماه 1404
کد خبر: 201022

شفاف‌سازی درباره اختلال خدمات آسیاتک در استان البرز

منبع: مهر

شرکت آسیاتک با توجه به اختلال در ارائه خدمات اینترنت پر سرعت آسیاتک طی ۲۴ ساعت گذشته در استان البرز اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، با توجه به اختلال در ارائه خدمات اینترنت پر سرعت آسیاتک طی ۲۴ ساعت گذشته در استان البرز، به اطلاع مشترکان عزیز می‌رسانیم:

در تاریخ یازدهم و دوازدهم شهریور ۱۴۰۴، شرکت مخابرات استان البرز بدون اطلاع‌رسانی قبلی به شرکت آسیاتک اقدام به اعمال تغییرات فنی کرده که موجب اختلال در مسیر اصلی ارتباط ما با این استان و قطع خدمات‌رسانی شده است.

پیش از هر چیز از تمامی مشترکان گرامی استان البرز بابت این اختلال عذرخواهی می‌کنیم! آسیاتک طبق مفاد SLA (توافق‌نامه سطح خدمات) خود را متعهد به جبران این قطعی می‌داند. در همین راستا از مشترکان عزیز تقاضا می‌کنیم، برای جبران این زمان جزئیات اعمال SLA را به صورت شفاف از طریق سامانه مشترکان آسیاتک اعلام و درخواست کنند.

این حادثه خارج از اختیار، بار دیگر اهمیت حیاتی تحول فناوری و نوآوری در مدیریت زیرساخت‌های ارتباطی کشور را آشکار می‌کند! عمده زیرساخت فعلی در اختیار یک اپراتور انحصاری است، همچنین با فرایندهای سنتی و غیر چابک اداره می‌شود که امکان واکنش سریع و هماهنگی لازم برای کاهش تأثیر قطعی در شرایط بحرانی را ندارد. این ساختار مانع از موانع اصلی توسعه پایدار، ارتقای تجربه کاربری و درنهایت کیفیت اینترنت و ارتباطات کشور است.

ما معتقدیم گذار به مدل‌های نوین و غیرانحصاری شبکه، تنوع مسیرهای ارتباطی و استفاده از فناوری‌های نسل جدید، می‌تواند کشور را به سمت یک اکوسیستم ارتباطی پایدار، چابک‌، باکیفیت و با ریسک اختلال پایین هدایت کند. فراتر از آن، امکان دسترسی عادلانه شهروندان به اینترنت در سراسر کشور، ازجمله استان معظم البرز را تضمین می‌کند.

در پایان، از صبوری، همراهی و همدلی شما سپاسگزاریم و تاکید می‌کنیم ارائه خدمات با بالاترین استاندارد، تعامل شفاف با شما عزیزان برای بهبود زندگی روزمره کاربران اولویت همیشگی ماست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.