نوکیا شبکه 5G با فرکانس 1900 مگاهرتز را در میدان آزمایشی راهآهن آلمان مستقر کرد
ICTna.ir – نوکیا و دویچه بان، شرکت ملی راهآهن آلمان، چیزی را که به گفته خودشان اولین راهکار شبکه رادیویی تجاری 5G با فرکانس 1900 مگاهرتز (n101) در جهان با هسته 5G SA است، در مسیرهای آزمایشی زنده در فضای باز راهاندازی کردند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این بیانیه آمده است که این امر، یک شبکه موبایل مدرن را در باند فرکانسی اختصاص داده شده به ارتباطات ریلی 5G در اروپا، در اختیار شرکت راهآهن قرار میدهد.
اولین رادیوی پهنباند 5G نوکیا برای اپراتورهای راهآهن در آگوست امسال رونمایی شد که شامل یک رادیوی AirScale است که روی طیف 1900 مگاهرتز به همراه باند 900 مگاهرتز کار میکند. قرار است این رادیو توسط Future Railway Mobile Communication Systems (FRMCS) مورد استفاده قرار گیرد، که در این بیانیه به عنوان “پشتیبانی از عملیات ریلی مقاوم، کارآمد و پایدارتر از طریق دیجیتالی شدن، ظرفیت و قابلیت اطمینان بیشتر خدمات” توصیف شده است.
این سیستم روی قطارهای فعال در میدان آزمایش راهآهن دیجیتال دویچه بان در کوههای اور (ارزگبیرگ، آلمان) نصب میشود. قرار است کارهایی مانند بازیابی خودکار خطا، قابلیتهای خودترمیمی و نظارت بلادرنگ را ارائه دهد. همچنین برای پروژه اروپایی FP2-MORANE-2 نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
این قرارداد، آزمایشهای آزمایشی مداوم دویچه بان را با هسته 5G SA و شبکه رادیویی 3700 مگاهرتز (n78) نوکیا تمدید میکند و شامل ارتقایی است که شامل تجهیزات شبکه رادیویی 5G 1900 مگاهرتز (n101) نوکیا از مجموعه AirScale و هسته 5G SA بهینه شده میشود.
به ما گفته شده است که این استقرار، ارتقاء از سیستم جهانی ارتباطات سیار برای راهآهن (GSM-R) به استاندارد FRMCS مبتنی بر 5G است که برای ارتباطات حیاتی و بلادرنگ بین زیرساختها و قطارها طراحی شده است. نوکیا میگوید FRMCS برای پشتیبانی از اتوماسیون کامل راهآهن و ادغام فناوریهایی مانند هوش مصنوعی ساخته شده است.
راینر فاچینگر، رئیس پلتفرمهای مخابراتی در DB InfraGO، گفت: «دویچه بان میخواهد از ارتباطات مدرن مبتنی بر 5G برای ارتقاء زیرساختهای ارتباطی راهآهن بهرهمند شود. همکاری با متخصصان فناوری مانند نوکیا برای DB کلیدی است تا جدیدترین نوآوریها را در عملیات دنیای واقعی خود به کار گیرد. این استقرار در مسیرهای آزمایشی بر اساس یک آزمایش موفق 5G قبل از FRMCS که با نوکیا انجام شد، انجام میشود و هدف آن استانداردسازی شبکه تلفن همراه خصوصی ما به عنوان پایهای برای آزمایشهای بیشتر و راهاندازیهای آینده است.»
رولف ورنر، رئیس بخش اروپای نوکیا، افزود: «نوکیا و DB در پیشبرد FRMCS پیشگام بودهاند. ما مفتخریم که اولین راهکار تجاری 5G را که از باند طیف 1900 مگاهرتز در مسیر ریلی استفاده میکند، ارائه میدهیم. این یک نقطه عطف است که مزایای کلیدی برای DB، از جمله عملیات خودکار قطار، نگهداری هوشمند و زیرساختها و ایستگاههای هوشمند را به ارمغان خواهد آورد. ما معتقدیم که این راهاندازی به عنوان معیار مهمی برای ارتقاء FRMCS در شبکههای ریلی سراسر جهان در سالهای آینده عمل خواهد کرد.»
نوکیا همچنین این هفته اعلام کرد که پلتفرم اتصال داخلی رومانیایی InterLAN، این شرکت را برای استقرار تجهیزات مسیریابی IP آماده کرده است تا اتصال پرسرعت و مقیاسپذیری پیشرفته را برای ارائهدهندگان خدمات اینترنتی (ISP) در سبد محصولات خود فراهم کند.
متیو بورگینیون، معاون ارشد بخش زیرساخت شبکه اروپا در نوکیا، گفت: «توانمندسازی بزرگترین IXP (نقطه تبادل اینترنت) در رومانی، تعهد ما را به ارائه راهحلهای شبکه پیشرو در صنعت در سراسر اروپا برجسته میکند. همکاری ما با یکدیگر، موقعیت ما را به عنوان ارائهدهنده پیشرو زیرساخت مسیریابی IXP تقویت میکند و به ما کمک میکند تا چشمانداز خود را برای قرار دادن اروپا به عنوان یک رهبر جهانی در اتصال نسل بعدی محقق کنیم. فناوری ما تضمین میکند که اعضای InterLAN میتوانند اتصال بینظیری را با مقیاس و عملکرد پیشرفته تجربه کنند، زیرا ما به آنها در ارائه نسل بعدی اتصال کمک میکنیم.»
این پروژه شامل روتر سرویس (SR) 7750 نوکیا، روتر اینترکانکت (IXR) 7250 و سیلیکون پردازنده شبکه FP5 و مجموعه ویژگیهای IP، MPLS، EVPN و مسیریابی سگمنت آن خواهد بود. به ما گفته شده است که فناوری FP5، قابلیتهای 400GE و 800GE آن، “اتصال یکپارچه و قابل اعتماد” بین نقاط حضور شبکه (POP) InterLAN در رومانی، بلغارستان و آلمان را نوید میدهد.