BT به شدت در حال تلاش برای تحول دیجیتال است
ICTna.ir – شرکت BT از طریق مطالعه جدیدی که این هفته منتشر شد، مزایای حرکت به سمت تمام IP را ستایش میکند، اما پیام اصلی آن این است که متصدی فعلی بریتانیا چقدر مشتاق است مردم را به این تغییر ترغیب کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت مخابراتی اعلام کرد که این تغییر به دیجیتال، میلیاردها پوند سود و صرفهجویی قابل توجه در انتشار CO2 در بخشهای حیاتی زیرساختهای ملی بریتانیا به همراه خواهد داشت. رقم اصلی آن، سود اقتصادی خالص بالقوه ۳ میلیارد پوندی در پنج بخش کلیدی تا سال ۲۰۴۰ است؛ این بخشها عبارتند از انرژی، آب، بهداشت (NHS)، خدمات اورژانس و دولت محلی.
شرکت BT توضیح داد که این مطالعه هزینه مستقیم ارتقاء به تمام IP و همچنین افزایش هزینه نگهداری سیستمهای قدیمی مانند شبکههای تلفن همراه PSTN و 2G را در نظر گرفته است.
تقریباً نیمی از کل سود مالی به صورت صرفهجویی ۱.۴ میلیارد پوندی در بخش انرژی حاصل خواهد شد، جایی که شبکههای دیجیتال، انعطافپذیری را بهبود میبخشند، به جلوگیری از قطعی برق کمک میکنند و امکان پیشبینی دقیقتر تقاضا را فراهم میکنند.
بخش آب میتواند از طریق نظارت بر شبکه و کاهش مصرف برق، ۷۷۱ میلیون پوند بهرهوری ایجاد کند، در حالی که دولتهای محلی در صورت بهرهگیری از سیستمهای مدرن مراقبت از راه دور و کاهش هزینه نگهداری تجهیزات آنالوگ قدیمی، رقمی معادل ۴۸۶ میلیون پوند در پیش روی خود دارند.
شرکت BT رقمی برای کارایی NHS، که همیشه یکی از موضوعات داغ بریتانیا است، ارائه نکرد، اما قول داد که مدیریت تماسها و واکنش اضطراری بهتری داشته باشد. و خاطرنشان کرد که سرویسهای اورژانس شاهد آلارمهای کاذب کمتری و مدیریت تماسهای بهبود یافته خواهند بود. BT اعلام کرد که زیرساختهای دیجیتال از ۷۵۰هزار سفر غیرضروری با آمبولانس جلوگیری میکند، ۶۰۰هزار ساعت کاری کارکنان NHS را صرفهجویی میکند؛ و از ۲۸۰هزار تماس اشتباه آتشنشانی که توسط سیستمهای قدیمی ایجاد میشود، جلوگیری میکند.
برای اینکه دغدغه زیستمحیطی را برطرف کنیم، حرکت به سمت تمام IP میتواند ۳.۴۲ مگاتن از انتشار کربن را کاهش دهد. برای روشن شدن موضوع، این معادل تأمین انرژی تمام خانههای بیرمنگام به مدت یک سال است.
جان جیمز، مدیرعامل BT Business در این خصوص گفت: «این تحقیق پیام روشنی دارد: تأخیر در تغییر به سمت دیجیتال، هزینه واقعی برای خدمات عمومی، محیط زیست و اقتصاد گستردهتر دارد.» «سیستمهای قدیمی به طور فزایندهای غیرقابل اعتماد میشوند و اقدام فوری ضروری است.»
این پیام، هرچند کمی ترسناک، اما قوی است. و پیامی است که اشتیاق – و در مرز ناامیدی – BT را برای انتقال مشتریان از شبکههای قدیمیاش به منظور قطع ارتباط آنها برجسته میکند.
آخرین مهلت برای قطع PSTN در بریتانیا پایان ژانویه ۲۰۲۷ است. با این حال، BT مشتاق است تا پایان امسال، کسبوکارها و خدمات عمومی را از شبکه خارج کند تا از اختلال در آخرین لحظه جلوگیری شود.
این یکی از چندین پیام مشابهی است که در ماههای اخیر از سوی این شرکت ارائه شده است. به عنوان مثال، در ماه ژوئن ، Openreach هشدار داد که بسیاری از مشتریان ارائهدهنده خدمات خردهفروشی آن که خدمات تجاری ارائه میدهند، هنوز در حال کار بر روی مهلت اولیه پایان سال 2025 برای حذف محصولات مبتنی بر PSTN هستند. این شرکت نمونههایی از جمله پایانههای پرداخت، آلارمهای امنیتی، سیستمهای ISDN و تلفنهای ثابت را ذکر کرد که در صورت عدم تعامل شرکتها با ارائهدهنده خدمات خود و انتقال به تمام IP، از کار خواهند افتاد.
بریتانیا چند سال پیش به دلیل نگرانیها در مورد مهاجرت مشتریان آسیبپذیر و به ویژه کاربران خدمات مراقبت از راه دور، ۱۳ ماه به مهلت دسامبر ۲۰۲۵ اضافه کرد. با این حال ، هفته گذشته Openreach فاش کرد که با موفقیت ۱۰۰۰ کاربر مراقبت از راه دور را در یک طرح آزمایشی به شبکههای دیجیتال منتقل کرده است و به همین ترتیب اکنون آماده است تا با انتقال بقیه، به سرعت پیش برود. این یعنی همه سیستمها به سمت خاموش کردن PSTN میروند. از این رو، BT بدون فوت وقت آخرین بیانیه خود را در مورد مزایای تمام IP منتشر کرد.