هوش مصنوعی

October 10, 2025
12:37 جمعه، 18ام مهرماه 1404
کد خبر: 203438

OpenAI فعلاً برنامه‌ای برای نمایش تبلیغات در ChatGPT Pulse ندارد

منبع: دیجیاتو

بااین‌حال، ممکن است در آینده شاهد تبلیغات در این بخش باشیم.

مدیرعامل OpenAI گفته که این شرکت فعلاً برنامه‌ای برای نمایش تبلیغات در بخش ChatGPT Pulse ندارد، اما او این ایده را به‌طور کامل منتفی ندانسته است.

به گزارش ورج، در نشست پرسش‌وپاسخ با خبرنگاران در رویداد DevDay شرکت OpenAI، «سم آلتمن» گفت که سرویس جدید ChatGPT Pulse یکی از قابلیت‌های موردعلاقه او در چند وقت اخیر است. او احتمال افزودن تبلیغات به آن در آینده را رد نکرد، اما گفت که فعلاً برنامه‌ای برای این کار وجود ندارد.

ChatGPT Pulse با محوریت شخصی‌سازی عرضه شده است
Pulse یکی از جدیدترین سرویس‌های OpenAI در مسیر شخصی‌سازی ChatGPT است. این قابلیت به چت‌بات اجازه می‌دهد تا از طریق گفتگوهای قبلی کاربر و اپلیکیشن‌های متصل مانند تقویم و ایمیل اطلاعاتی درباره او کسب کرده، به‌جای او تحقیق کند و هر روز صبح یک گزارش روزانه یا «پالس» از موضوعات مرتبط ارائه دهد.

این گزارش می‌تواند شامل برنامه‌های ورزشی روزانه شخصی‌سازی‌شده، درس‌های روزانه زبان، خلاصه اخبار یا حتی پیشنهادهایی برای سفارش غذا در رستورانی باشد که کاربر قصد رفتن به آن را دارد. هدف OpenAI این است که کاربران هر روز خود را با ChatGPT آغاز کنند.

به گفته OpenAI، این شرکت درحال بررسی امکان نمایش تبلیغات در سرویس Pulse است، اما سم آلتمن تأکید کرد که هم‌اکنون هیچ برنامه مشخصی برای افزودن تبلیغات به این قابلیت وجود ندارد. بااین‌حال، او افزود که از تبلیغات اینستاگرام لذت می‌برد، و احتمال گنجاندن تبلیغات مشابه و مرتبط در Pulse را در آینده منتفی ندانست.

آلتمن دراین‌باره گفت: «تا جایی که بتوانیم کارهای جالب و مفیدی پیدا می‌کنیم که واقعاً به کاربران کمک کند. شاید بتوان در این زمینه کاری انجام داد، اما همان‌طور که روشن است، ما با احتیاط بسیار زیادی به موضوع تبلیغات نزدیک می‌شویم.»

OpenAI می‌گوید که در ابتدا قرار بود Pulse برای همه کاربران عرضه شود، اما به دلیل مصرف زیاد منابع پردازشی این سرویس، فعلاً فقط برای کاربران نسخه پرو در دسترس قرار گرفته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.