تأخیر بازی GTA 6 ضرر ۶۰ میلیون دلاری بههمراه دارد
تأخیر دوبارهی GTA 6 خبری ناامیدکننده بود؛ اما گزارشها از هزینهی میلیون دلاری و تلاش راکاستار برای عرضهی یک بازی بینقص حکایت دارند.
اعلام تأخیر دوبارهی GTA 6 کاربران اینترنت را تحتتأثیر قرار داد. تیک-تو میگوید انتشار بازی (که حالا در فهرست موردانتظارترین بازیهای تاریخ قرار گرفته) تا ۱۹ نوامبر ۲۰۲۶ (۲۸ آبان ۱۴۰۵) عقب میافتد.
گزارشها نشان میدهد این تأخیر ممکن است تا ۶۰ میلیون دلار برای راکاستار هزینه داشته باشد؛ همزمان منابع دیگری میگویند روند توسعه به مرحلهی «تکمیل محتوا» رسیده و زمان اضافه صرف پرداخت و رفع باگها میشود.
تام هندرسون از اینسایدر گیمینگ در پادکستی این هزینه را اعلام کرد کرد. او میگوید: «یک توسعهدهنده عددی مطرح کرد و فکر میکند این تأخیر ماهانه ۱۰ میلیون دلار هزینهی اضافه دارد؛ یعنی در مجموع حدود ۶۰ میلیون دلار.» هندرسون افزود با درنظرگرفتن هزینههای جانبی این عدد میتواند به ۱۰۰ میلیون دلار برسد.
با وجود زیان بالای ۶۰ میلیون دلار، این هزینه در مقایسه با بودجهی حدوداً ۲ میلیارد دلاری GTA 6 چندان بزرگ محسوب نمیشود؛ بودجهای که انتظار میرود با درآمد چشمگیر بازی جبران شود و نهتنها سود تیک-تو، بلکه بخش بزرگی از صنعت بازی را تقویت کند.
پس از اعلام تأخیر در GTA 6، موجی از شایعات و گزارشهای پشتپرده منتشر شد. برخی منابع میگویند که روند توسعه به مرحلهی تکمیل محتوا رسیده؛ اما تیم توسعه برای جلوگیری از «تکرار وضعیت سایبرپانک» به زمان بیشتری نیاز دارد.
یکی دیگر از تحلیلگران میگوید: «تأثیر تعدیل نیرو اخیر در راکاستار بهخاطر نقشهای خالی، روندهای حقوقی طولانی و افت روحیهی کارکنان ممکن است در بلندمدت بر پروژه اثر بگذارد و باعث عقبافتادنش شود؛ اما تأخیر ۶ ماهه ارتباطی با اخراج ۳۴ نفر در هفتهی گذشته ندارد.»
