خبر اول

رسانه‌های اجتماعی

December 23, 2025
13:58 سه شنبه، 2ام دیماه 1404
کد خبر: 208986

مدیر اینستاگرام از احتمال تغییرات بزرگ در آینده خبر داد

منبع: دیجیاتو

کاربران اینستاگرام همچنین به‌زودی می‌توانند کنترل بیشتری بر فید خود داشته باشند.

اینستاگرام که تاکنون به‌عنوان بستری برای نشر ویدیوهای کوتاه شناخته می‌شد، اکنون نشانه‌هایی از تمایل به تغییر مسیر و روی آوردن به قالب‌های محتوایی بلند در آینده از خود نشان داده و ممکن است استراتژی جدیدی در پیش بگیرد.

اظهارات جدید «آدام موسری» در گفت‌وگو با Semafor نشان می‌دهد اینستاگرام هم به ویدیوهای بلند فکر می‌کند و هم به‌دنبال آن است که ابزارهای بیشتری برای کنترل محتوای فید در اختیار کاربران قرار دهد؛ تغییراتی که اگر عملی شوند، می‌توانند تجربه استفاده از این شبکه اجتماعی را به‌شکل بنیادین دگرگون کنند.

اینستاگرام استراتژی خود را تغییر می‌دهد؟
اینستاگرام پیش‌تر به‌صراحت اعلام کرده بود که ویدیوهای کوتاه عنصر هویت‌بخش این پلتفرم هستند و ویدیوهای بلند بهتر است در اپلیکیشن‌هایی مانند یوتوب باقی بمانند. بااین‌حال، موسری اکنون تأکید می‌کند که این دیدگاه لزوماً دائمی نیست. او در گفت‌وگو با Semafor توضیح داده که هرچند در شرایط فعلی محتوای طولانی با ماهیت اینستاگرام همخوانی ندارد و محتواهای کوتاه یکی از جذابیت‌های اصلی این پلتفرم است، اما این وضعیت می‌تواند تغییر کند. به‌گفته او، ممکن است در آینده پلتفرم به محتوای پولی یا حتی ویدیوهای بلند نیاز پیدا کند؛ تغییری که می‌تواند ساختار کلی اینستاگرام را تغییر دهد.

این صحبت‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که یوتوب مدام تولیدکنندگان محتوا و شرکت‌های رسانه‌ای را به ساخت ویدیوهای طولانی و پرهزینه تشویق می‌کند. موسری معتقد است چنین محتوایی فعلاً در اینستاگرام کارایی ندارد، اما ممکن است نیازهای کاربران و منطق پلتفرم در آینده این معادله را تغییر دهد.

در کنار این موضوع، متا به‌تازگی قابلیتی با نام Your Algorithm معرفی کرده است که هدف آن افزایش کنترل کاربران بر فید محتوایی آنها است. این اقدام پاسخی به نارضایتی فزاینده کاربران از الگوریتم‌هایی است که نمایش محتوای افراد دنبال‌شده را در اولویت قرار نمی‌دهند. اکنون کاربران می‌توانند فهرستی از علایق اصلی و اخیر خود را ببینند و حتی با انتخاب موضوعاتی که می‌خواهند بیشتر یا کمتر در ریل‌ها مشاهده کنند، مستقیماً بر عملکرد الگوریتم اثر بگذارند.

هرچند این تغییر درحال‌حاضر گامی کوچک به‌شمار می‌رود، موسری وعده داده که تحولات بزرگ‌تری در راه است. به‌گفته او، اینستاگرام قصد دارد امکان شکل‌دهی فعالانه و متفاوت به فید را فراهم کند؛ به‌گونه‌ای که کاربران بتوانند مستقیماً به سیستم بگویند می‌خواهند چه ببینند، چه موضوعاتی را عمیق‌تر دنبال کنند یا حتی محتوایی را دقیقاً مطابق سلیقه خود بسازند. بااین‌حال، شرکت هشدار می‌دهد که تحقق کامل این چشم‌انداز ساده نیست و ممکن است بین 2 تا 4 سال زمان ببرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.