رسانه‌های اجتماعی

December 27, 2025
12:25 شنبه، 6ام دیماه 1404
کد خبر: 209246

برچسب اخطار برای شبکه‌های اجتماعی در نیویورک اجباری شد

منبع: ایسنا

ایالت نیویورک آمریکا پلتفرم‌های شبکه اجتماعی را ملزم کرد برچسب‌های هشدار مشابه آنچه روی سیگارها یافت می‌شود را نمایش دهند.

این لایحه در ژوئن توسط مجلس قانونگذاری نیویورک تصویب و روز جمعه توسط کتی هوچول، فرماندار این ایالت به قانون تبدیل شد. این قانون در مورد هر پلتفرمی که دارای پیمایش نامحدود، پخش خودکار، شمارش لایک یا فیدهای الگوریتمی باشد، اعمال خواهد شد. این برچسب‌ها به افراد حاضر در پلتفرم در مورد آسیب‌های احتمالی به سلامت روان کاربران جوان هشدار می‌دهند.

شرکت‌های شبکه اجتماعی موظف خواهند بود این برچسب‌های هشدار را هنگامی که کاربر برای اولین بار با هر یک از ویژگی‌هایی که ایالت آن را مخرب می‌داند، تعامل می‌کند، نمایش دهند. این هشدار همچنین پس از آن تعامل به صورت دوره‌ای نمایش داده خواهد شد.

فرماندار نیویورک در بیانیه‌ای گفت: «حفظ امنیت نیویورکی‌ها از زمان تصدی سمت، اولویت اصلی من بوده است و این شامل محافظت از فرزندانمان در برابر آسیب‌های احتمالی ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی است که استفاده بیش از حد را تشویق می‌کنند.» این قانون زمانی اعمال خواهد شد که هر یک از این پلتفرم‌ها از نیویورک قابل دسترسی باشند. هوچول همچنین سال گذشته دو لایحه را با هدف محافظت از کودکان در برابر شبکه‌های اجتماعی به قانون تبدیل کرد.

نگرانی‌ها در مورد اثرات سلامت روان پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی بر کاربران جوان‌تر رو به افزایش بوده و نهادهای دولتی به طور فزاینده‌ای در حال اقدام هستند. لایحه‌ای مشابه لایحه نیویورک در کالیفرنیا پیشنهاد شده است. امسال استرالیا اولین کشوری بود که شبکه‌های اجتماعی را برای کودکان ممنوع کرد و به زودی دانمارک نیز ممنوعیت مشابهی اعمال خواهد کرد.

بر اساس گزارش انگجت، سال گذشته، جراح کل آمریکا اعلام کرد شبکه‌های اجتماعی باید با برچسب‌های هشدار دهنده همراه باشند و به داده‌هایی اشاره کرد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی را با افزایش اضطراب و افسردگی در جوانان مرتبط می‌کند. خطرات استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان کودکان چند عاملی است و هنوز تحت مطالعه قرار دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.