الکسا پلاس حالا مانند یک دستیار شخصی عمل میکند
آمازون از اضافهشدن سرویسهایی مثل Expedia برای برنامهریزی و رزرو سفر و Yelp برای دریافت اطلاعات از کسبوکارهای محلی به الکسا پلاس خبر داده است.
آمازون از تغییر بزرگ دستیار مجهز به هوش مصنوعی خود با نام الکسا پلاس خبر داده و گفته یک مجموعه یکپارچه از سرویسهای ثالث را به آن اضافه کرده است. حالا این دستیار میتواند طیف وسیعی از کارهای واقعی مانند رزرو بلیت سفر، سفارش غذا و حتی مدیریت پرداختها را انجام دهد.
در بیانیه آمازون به نامهایی مثل Expedia برای برنامهریزی و رزرو سفر، Yelp برای کسب اطلاع از کسبوکارهای محلی، Angi برای تعمیرات منزل و خدمات حرفهای، و Square برای پرداخت دیجیتال اشاره شده است. این رویکرد باعث میشود نقش الکسا از یک دستیار صوتی ساده به ابزاری تغییر پیدا کند که میتواند در تعامل با سرویسهای تخصصی، کاربر را سریعتر به نتیجه دلخواه خود برساند.
افزایش تواناییهای الکسا پلاس
با وجود این ویژگی جدیدی، کاربر به جای آنکه بین چند اپلیکیشن جابهجا شود، میتواند از الکسا پلاس بخواهد تمام مراحل را برای او انجام دهد. برای مثال، با گفتن دستور «یک رستوران یا کافه خوشامتیاز نزدیک من پیدا و یک میز شام دو نفره رزرو کن»، الکسا بقیه مسیر را مدیریت میکند.
در طول سالهای گذشته مشکل اصلی دستیارهای صوتی این بوده که کاربر میتوانسته با آنها صحبت کند، اما دامنه کارهایی که این ابزارها میتوانند انجام میدهند محدود بوده است. آمازون اکنون با ادغام سرویسهای ثالث با الکسا پلاس تلاش کرده تا این محدودیت را از میان بردارد.
نسخه جدید الکسا پلاس میتواند زمینه گفتوگو را حفظ کند، به پرسشهای کاربر پاسخ دهد و کارهای چندمرحلهای او را تکمیل کند. با وجود این تغییرات، دستیار آمازون از یک سیستم مبتنی بر فرمان صوتی، به تجربهای کاملتر از یک دستیار شخصی نزدیکتر شده است و آمازون میخواهد Alexa+ را به ابزاری واقعاً کاربردی تبدیل کند.
آمازون میگوید بهزودی از همکاریهای بیشتری رونمایی خواهد کرد تا Alexa+ وارد حوزههای دیگری مثل سلامت، اشتراکهای پولی و سایر خدمات دورهای شود. در این مسیر، الکسا پلاس میتواند بهجای کاربر وارد عمل شود و بخش بزرگی از کارهای تکراری و زمانبر روزمره را انجام دهد. اخیراً نیز وبسایت الکسا پلاس برای گروه محدودی از کاربران فعال شده بود.
