عرضه سرویس های همراه بانک ملی آغاز شد
عرضه سرویس های همراه بانک ملی بر روی گوشی تلفن همراه آغاز شد.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، مشتریان بانک ملی می توانند با استفاده از این سرویس مانده حساب و گردش حساب خود را مشاهده کرده و از انتقال وجه بین حساب های دارای یک شماره مشتری مطلع شوند.
همچنین پرداخت قبض، خرید شارژ سیم کارت و دریافت اطلاعات شارژ سیم کارت از دیگر خدماتی است که بانک ملی بر روی گوشی تلفن همراه به مشتریان خود عرضه می کند.
مشتریان بانک ملی می توانند با مراجعه به سایت بانک ملی ایران به نشانی www.bmi.ir این برنامه را دانلود کرده و استفاده کنند.
برنامه همراه بانک ملی بر روی گوشی های Motorola V3i و Motorola L6 به دلیل قدیمی بودن و کندی بیش از حد این گوشی ها قابل اجرا نیست و بر روی گوشی های قدیمی که قابلیت نصب برنامه های جاوا را داشته باشند ولی قابلیت ارسال و دریافت SMS از داخل برنامه را نداشته باشند نیز قابل نصب نیست.
در گوشی هایی که از سیستم عامل Windows Mobile 6.1 استفاده می کنند، به دلیل وجود Bug در این نسخه سیستم عامل، پیام های دریافت شده توسط سیستم همراه بانک به جای وارد شدن در صندوق پیام های برنامه وارد صندوق پیام های خود گوشی می شوند و به دلیل آنکه این پیام ها رمزگذاری شده اند، نامفهوم خواهند بود.
برنامه همراه بانک ملی همچنین بر روی گوشی های Windows Mobile Smartphone مانند IMate SP5 ، IMate SPL و IMate Smartflip قابل نصب نیست.
بر روی سایر گوشی هایی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند، برنامه همراه بانک از داخل برنامه Midlet Manager اجرا می شود و برای اجرای صحیح برنامه همراه بانک، نیاز به بروز رسانی برنامه Midlet Manager بر روی این گوشی ها است.
گفتنی است که گوشی های سامسونگ هر یک دارای روش نصب پیچیده ای مخصوص به خود هستند و معمولا علاوه بر فایل BMI1_1.jar ، نیاز به فایل BMI1_1.jad نیز برای نصب دارند.
کاربران همراه بانک ملی به منظور استفاده مناسب و ایمن از این سامانه می بایست این نرم افزار را تنها از طریق مراجعه به وب سایت اینترنتی بانک ملی ایران www.bmi.ir دریافت کنند و به هیچ عنوان نرم افرار را از روش های دیگر نظیر بلوتوث، اینفرارد، سایر سایت های اینترنتی، پست الکترونیک و … دریافت نکنند.
همچنین به هیچ وجه رمزهای خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و آنها را در فواصل زمانی تغییر داده و در صورت مفقود شدن یا سرقت گوشی و یا سیم کارت تلفن همراه، بلافاصله رمز حساب و رمز دوم کارت خود را تغییر دهند.
کاربران جهت افزایش ضریب امنیت و کارایی سامانه به صورت دوره ای از طریق گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه، تنظیمات برنامه را به حالت اولیه بازگردانند زیرا این عمل موجب از بین رفتن پیام های دریافت شده موجود در صندوق پیام ها و نیز اطلاعات ثبت نام حساب ها و سرویس های یکطرفه می شود و به همین علت می باید پس از انجام این عمل حساب ها و سرویس های خود را بروز رسانی کنند.
کاربران باید پیام های دریافتی از این سامانه که در منوی صندوق پیام های برنامه قرار می گیرند را پس از خواندن، حذف کنند و پیش از واگذاری گوشی تلفن همراه خود ابتدا گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه را انتخاب کرده و پس از آن برنامه را از روی گوشی حذف کنند تا با این کار تمامی اطلاعات حساب های ثبت شده و نیز پیام های دریافتی بر روی گوشی از بین بروند.
پیش از واگذاری سیم کارت خود، چنانچه سیم کارت دیگری جایگزین نمی کنید باید حساب ها و سرویس های یکطرفه ثبت نامی خود را حذف کنید و و در صورتی که از سیم کارت جایگزین استفاده می کنید پس از تعویض سیم کارت ابتدا گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه را انتخاب کرده و پس از آن با استفاده از گزینه های انتقال حساب ها به سیم کارت فعلی و انتقال سرویس ها به سیم کارت فعلی ثبت نام حساب ها و سرویس های یکطرفه خود را به سیم کارت جدید انتقال دهید.
همچنین باید در زمان نصب نسخه جدید ابتدا نسخه قبلی از گوشی حذف شده و پس از آن، نسخه جدید نصب شود و در صورت نیاز به نصب مجدد نرم افزار (نسخه یکسان) و در صورت تمایل به حفظ اطلاعات موجود بر روی گوشی، نرم افزار را بر روی برنامه قبلی نصب کرده و آن را جایگزین کنید و به سوال نگهداری اطلاعات موجود، پاسخ مثبت دهید.