دولت الکترونیک

September 6, 2005
18:42 سه شنبه، 15ام شهریورماه 1384
کد خبر: 2356

کنفرانس مطبوعاتی سبیت بیلیشیم برگزار شد

کنفرانس مطبوعاتی سبیت بیلیشیم برگزار شدهموطن سلام -در ابتدای این جلسه جرج شوبرگ مدیر نمایشگاههای سبیت در جهان ضمن خوشامدگویی به مهمانان به نزول جایگاه صنعت آی تی به ویژه در اروپا به علت رکود اقتصادی دردنیا،معضل تروریسم،گسترش بیماری سارس و اوضاع نامساعد خاورمیانه اشاره کرد وافزود: با این حال ما با برگزاری نمایشگاه سبیت بیلیشیم این پیام را ارسال خواهیم کرد که دگرگونی اقتصادی در صنعت آی تی در راه است.
وی با اشاره به جهانی شدن صنعت آی سی تی تصریح کرد: این روند رقابت در این حوزه را در سطح جهان تشدید می کند و نه تنها شرکتهای بزرگ صنعتی حتی کل اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در حال حاضر کشورهای در حال توسعه در حال ورود به این بازار هستند و در مقابل دست اندرکاران صنعت آی تی در سه قاره آمریکای شمالی، منطقه آسیا اقیانوسیه و اروپا برای مقابله با رقبای تازه وارد با یکدیگر متحد شده اند.
آقای شوبرگ در ادامه به قدرت اشتغال زایی بالای صنعت آی سی تی واقدامات مقامات ترکیه در این زمینه اشاره کرد و افزود: این صنعت در ترکیه به یکی از صنایع مهم مبدل شده ونقش مهمی را در توسعه دیگر صنایع ایفا می کند. محافل آگاه پیش بینی می کنند ارزش بازار خدمات وتولیدات آی تی در ترکیه در سال جاری میلادی به 5 میلیارد دلار برسد و این به معنای رشد سالانه 20 درصدی این صنعت در ترکیه خواهد بود.
او همچنین خاطر نشان کرد: فن آوری های دیجیتالی جدید در ترکیه از پذیرش ومقبولیت مناسبی برخوردار است، حال آنکه در کشورهای توسعه یافته این امر مدتی زمان می برد. در این زمینه می توان به ایجاد زیرساختهای خطوط پرسرعت ADSL و استفاده گسترده از فن آوری تلفن اینترنتی (VOIP) در این کشور اشاره کرد. علاوه بر این صنعت سخت افزاردر ترکیه هم از رشد دو رقمی برخوردار بوده است. هر چند که میزان مالکیت رایانه در ترکیه هنوز ناچیز است و در این زمینه ظرفیتهای بالقوه فراوانی وجود دارد.
وی در پایان سخنانش برای تمامی حاضران در این نمایشگاه آرزوی موفقیت کرد.
در ادامه شفق آپلای مدیر کل نمایشگاه سبیت بیلیشیم طی سخنانی عرضه جدیدترین محصولات در حوزه آی سی تی، معرفی جدیدترین ابتکارعمل ها در این بخش،ایجاد تماس های بین المللی بین صاحبان مشاغل مختلف تجاری، حمایت از فعالیتهای پژوهشی تحقیقاتی در دانشگاهها،برگزاری سمینارها و کارگاههای آی تی با موضوعات مختلف، معرفی جدیدترین ابتکار عمل های ترکیه در حوزه دولت الکترونیک و آشنایی با خلاقیت های جوانان در این کشور را از مهمترین دستاوردهای سبیت بیلیشیم دانست.
وی در بخشی از سخنانش خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در سه بخش دنیای تجارت،حیات دیجیتال ومخابرات برگزار می شود. در بخش اول رایانه ها، سیستم های ذخیره سازی اطلاعات، محصولات اتوماسیون اداری، انواع کارتها، نرم افزارها و سرویس های اداری تجاری ، محصولات مرتبط با مدیریت اسناد، خدمات اینترنتی وامنیتی به نمایش درخواهد آمد. علاوه بر این در بخش حیات دیجیتال شاهد نمایش جدیدترین رایانه های شخصی و تجهیزات وتعلقات آن، سیستمهای عکاسی دیجیتال، محصولات الکترونیک خانگی، سیستمهای تفریحی دیجیتال و ابزار گوناگون ارتباطات سیار خواهیم بود.در نهایت در قسمت مخابرات نیز انواع تجهیزات و محصولات مرتبط با خطوط تلفن ثابت، خدمات اینترنتی و کارتهای تلفن عرضه می شود.
آپلای افزود: سبیت بیلیشیم دارای سه بخش مضمونی متنوع به نام های Future parc برای نمایش نوآوری های دانشگاهیان وصاحبان مشاغل کوچک در ترکیه در عرصه آی تی، از ترکیه تا جهان به منظور معرفی جدیدترین دستاوردهای این کشور در بخش آی تی ودر نهایت بخش دولتی است که در آن شاهد نمایش 79 پروژه دولت این کشور در حوزه آی سی تی خواهیم بود.
او در ادامه آماری را در مورد رشد کمی وکیفی سبیت بیلیشیم ارائه داد وگفت : امسال تعداد موسسات شرکت کننده در نمایشگاه از 808 به 901 و تعداد دانشگاههای حاضر در بخش Future Parc از 31 به 40 دانشگاه می رسد. همچنین مساحت کل محوطه نمایشگاه از 60 هزار به 65 هزار متر مربع خواهد رسید.
آقای آپلای تعداد کل کشورهای دارای غرفه در نمایشگاه امسال را 17 عدد اعلام کرد و ازبرگزاری 37 سمینار تخصصی برای صاحبان مشاغل مرتبط با آی تی در ترکیه در سبیت بیلیشیم امسال خبر داد.
آپلای در پایان سخنانش حجم پول در گردش حوزه آی سی تی در سه ماهه چهارم سال 2005 میلادی در ترکیه را دو میلیارد دلار پیش بینی کرد وافزود: در حوزه ای تی وای سی تی فناوری های جدیدی را به مردم معرفی کرده وصنایع مهم ای تی را به ترکیه رسانده و یک سکوی تجاری مهم در کشور ایجاد کرده ایم . ترکیه فرصتهای مهم تجاری به دست آورده و توجه دولت نیز کاملا به این پدیده جلب شده است ، تا آن حد که شاهد وجود یک عزم راسخ در میان سیاست مداران ترک برای تحقق دولت الکترونیک در کشور وبهره مندی از مزایای آن هستیم.
گفتنی است سومین نمایشگاه سبیت بیلیشیم صبح دیروز با حضور نخست وزیر ترکیه رسما فعالیت خود را در مجتمع نمایشگاهی TUYAP استانبول آغاز کرد و تا بیستم شهریور برپا خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.