اوراکل دسترسی به نرم افزارهای کسب و کار را سهولت میبخشد
همکاران سیستم- شرکت اوراکل با عرضه نسخه جدیدی از راهکار مجازی سازی دسکتاپی خود، دسترسی به برنامههای کاربردی نصب شده بر روی پایگاههای داده مختلف را سهولت بخشیده است.
به گزارش وب سایت virtual-strategy، شرکت اوراکل اعلام کرده است نسخه جدیدی از راهکار مجازی سازی خود را که «دسکتاپ جهانی امن» نام دارد، روانه بازار کرده است. نسخه جدید راهکار مجازی سازی اوراکل که یک راهکار قابل ارتقا و مطمئن است، دسترسی آسان و امن کاربران را به نرم افزارهایی که هاست آنها بر روی پایگاههای داده مختلف قرار دارد، فراهم میکند. کاربران به کمک این راهکارها میتوانند از طریق مرورگرهای اینترنتی و با طیف وسیعی از دستگاهها و ابزارها به نرم افزارهای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.
نسخه جدید این راهکار که دسکتاپ جهانی ۴.۷ نام گرفته است، از نظر جنبههای صوتی و گرافیکی ارتقا یافته است، قابلیت پشتیبانی از پیکره بندیهای چندمانیتوری را داراست، و از سیستم عاملهای سروری و مرورگرهای اینترنتی مختلف پشتیبانی میکند. این راهکار طیف وسیعی از نرم افزارهای نصب شده بر روی سرورها را پشتیبانی میکند که از جمله آنها میتوان به برنامههای کاربردی اوراکل و دیگر عرضه کنندگان این نرم افزارها و نیز برنامههای تحت ویندوز، لینوکس، یونیکس و غیره اشاره کرد.
قابلیت پشتیانی چند مانیتوره این راهکار نیز بویژه برای سازمانهایی مهم است که کاربران میخواهند چندین برنامه کاربردی را بر روی چندین مانیتور مختلف در آن واحد اجرا کنند. قابلیت پشتیبانی از صداهای دوطرفه نیز از دیگر ویژگیهایی است که اوراکل به نسخه جدید راهکار مجازی سازی خود افزوده است. این قابلیت از اتصال میکروفون و دیگر ابزار صوتی جانبی پشتیبانی میکند و میتوان از آنها در اجرای برنامههایی که نیازمند تبادل پیامهای صوتی است، استفاده کرد.
ارتقای قابلیتهای نمایشی و گرافیکی این راهکارها هم زمینه استفاده از برنامههای سه بعدی را به وجود آورده است. این قابلیت بویژه برای سازمانهای دولتی و کسب و کارهای مرتبط با مراکز بهداشت و درمان، آموزش و دیگر صنایع که در آنها استفاده از جنبههای گرافیکی نرم افزارها و برنامههای کاربردی عمومیت بیشتری دارد، مناسب است.
گفتنی است این راهکار خود بخشی از راهکارهای مجازی سازی اوراکل است که کاربران به کمک آنها میتوانند طیف وسیعی از ذخایر نرم افزاری و سخت افزاری خود را مدیریت کنند.