گوشیهای هوشمند این روزها به یک ابزار معمول و محبوب بین کاربران تبدیل شدهاند و کاربران به آنها اطمینان کامل دارند. اما در جریان برقراری تماسهای ناموفق، باید این مسئله را اختلال شرکت مخابراتی یا مشکل گوشی هوشمند دانست؟
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تماس ناموفق زمانی رخ میدهد که شما برای اتصال به شبکه مخابراتی تلاش میکنید و این اتفاق حاصل نمیشود. در این جریان سیگنال ارسال شده پس از گذشت مدتی برمیگردد و اگر ارتباط درست برقرار شود، مشترک میتواند تماس را برقرار سازد. تماس ناموفق برای بیشتر مشترکان تلفنهمراه زمانی اتفاق میافتد که اپراتور آن قادر به دریافت و انتقال کامل سیگنالها نیست یا اینکه کیفیت شبکه در سطح بسیار پایینی است.
بر اساس مطالعهای که توسط مرکز Strand Consult و با پشتیبانی "انجمن صنایع مخابراتی دانمارک" انجام شده است کارشناسان دریافتهاند، از بین مشترکانی که از منزل تماس تلفنی برقرار میکنند حدود 16 درصد در طول هفته در جریان برقراری ارتباط با گوشیهای هوشمند با تماس ناموفق مواجه میشوند. برای مشترکانی که با گوشیهای معمولی تماس میگیرند این رقم 8 درصد گزارش شده است.
این بررسی همچنین نشان داده است که 27 درصد مشترکان زمانی که از منزل خود با بیرون تماس میگیرند، دستکم هفتهای یک بار با تماس ناموفق در خصوص گوشیهای هوشمند مواجه میشوند. این جریان فقط برای 7 درصد مشترکان یاد شده در جریان برقراری تماس با تلفنهای معمولی رخ میدهد.