استیو بالمر بهعنوان مدیرعامل مایکروسافت که این روزها از هر شیوهای تلاش میکند راهکاری تبلیغاتی را برای نشان دادن فعالیت پر ثمر این مدت شرکتش در زمینه عرضه ویندوز ۸ و گجتهای جدید مبتنی بر این سیستمعامل پیاده کند، در مصاحبه اخیر خود با وال استریت ژورنال، اپل را شرکتی کوچک در همه زمینهها به جز تبلت، خطاب کرده است.
به گزارش وبلاگینا از وال استریت ژورنال استیو بالمر در این مصاحبه که در سایت خبرگزاری وال استریت ژورنال قابل مشاهده است، عنوان کرده: "به جز در بخش تبلتها، اپل در هر دستهای که در آن رقابت میکند، حریف کوچکی است."
بالمر در پاسخ به این سوال که آیا مایکروسافت قصد تغییر مدل تجاری اپل در زمینه تولید نرمافزار و سختافزار اختصاصی توسط یک مجموعه را دارد گفته آنها با تولید تبلت سرفیس در حال تکامل این مدل هستند.
این شرکت در سه روز ابتدایی عرضه ویندوز ۸ موفق به فروش ۴ میلیون نسخه از این سیستمعامل شده است.
از طرفی انتشار گفتههای مدیرعامل مایکروسافت سر و صدای طرفداران اپل را درآورده است. باید به این نکته اشاره کرد که هرچند اپل در بازار سیستمهای عامل و کامپیوترها سهم کمتری از مایکروسافت دارد اما ارزش کلی سهام این شرکت بسیار بالاتر از مایکروسافت است.
اپل با در نظر گرفتن مدل فروش خود تاکنون موفق شده در کنار بازار تبلتها که در آن رکورد فروش ۱۰۰ میلیونی آیپد را در اختیار دارد، در زمینههایی مانند فروش محصولات موسیقی، دستگاههای مبتنی بر سیستمعامل iOS و نیز فروش اپلیکیشنها و بازیهای مختلف در اپ استور، به یکی از حریفان بزرگ در این دستههای تجاری تبدیل شود.
استیو بالمر در حالی موفقیت اپل در بازار تلفنهای هوشمند را نادیده گرفته است که شرکتش در مقایسه با سهم ۳۳.۴ درصدی اپل، در حال حاضر تنها ۳.۶ درصد از بازار گوشیهای هوشمند را در اختیار دارد.
اگر هم قرار باشد رقیبی برای اپل در این زمینه انتخاب کنیم، مطمئنا این گوگل است که در حال حاضر با در اختیار گرفتن بیش از ۵۲ درصد از سهم بازار تلفنهای هوشمند از طریق سیستمعامل اندروید، رکورد فعالسازی ۱.۳ میلیون دستگاه اندرویدی در روز را در اختیار دارد.
مایکروسافت امیدوار است با عرضه ویندوز فون ۸ و همکاری با شرکتهایی مانند نوکیا، سامسونگ و اچتیسی بتواند سال ۲۰۱۳ را تبدیل به سال موفقیت این شرکت در این زمینه تبدیل کند.