اینترنت و شبکه

رگولاتوری

March 11, 2013
9:20 دوشنبه، 21ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53848

آمار شکایت کاربران اینترنتی طی شش ماه امسال

 

اگرچه طی ماه‌های اخیر میزان کاربران اینترنت پرسرعت رشد چشمگیری داشته اما در این مدت همزمان با رشد تعداد کاربران میزان نارضایتی‌ها نیز افزایش یافته است اما با وجود این مشکلات به نظر میرسد کاربران اینترنت فرصتی برای پیگیری مشکلات خود ندارند چرا که بنا بر اعلام مدیران سازمان تنظیم مقررات ارتباطات طی شش ماه گذشته تنها 767 شکایت به این سازمان رسیده است.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگویی با ایسنا، با بیان اینکه از این میان تنها 4 درصد شکایات مربوط به SLA یا توافقنامه سطح خدمات بوده است در ارتباط با تعهدات شرکتهای ارائه کننده اینترنت گفت: اختلالات در شبکه اینترنت می‌تواند منشاء داخلی یا خارجی داشته باشد و در این میان هر یک از اپراتورها در شبکه خود موظف به رعایت SLA و حفظ کیفیت سرویس هستند.
 
حسن رضوانی در عین حال عنوان کرد: مسلما خدمات فن‌آوری اطلاعات دارای ماهیت زنجیره‌ای بوده و در بخش روابط بین اپراتوری مشکلات به کاربر نهایی ارتباطی ندارد و در صورت بروز هرگونه مشکلی که منجر به نقص تعهدات SLA و سطوح سرویس مندرج در قراردادهای بین اپراتور و مشتری شود، اپراتورها ملزم به جبران خسارات وارد شده هستند و در صورتی که اختلال در خارج از شبکه اپراتور و توسط اپراتور بالادستی ایجاد شده باشد، اپراتور پایین دستی ملزم به جبران خسارت مشتری خواهد بود و می تواند پیگیر اخذ خسارت از اپراتور بالادستی باشد.
 
به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در طول شش ماه گذشته تعداد شکایات رسیده به سازمان 767 فقره بوده که چهار درصد از آن مربوط به SLA و خسارات‌های ناشی از آن بوده است و در مواردی که حق با مشتری بوده تمامی حقوق از دست رفته مسترد و رضایت مشتری توسط اپراتور جلب شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.