پرداخت قبوض در تهران، قم و کرج از طریق تلفنبانک بانک ملی ممکن شد
ICTna.ir – بانک ملی با هدف رفاه حال مردم و کاهش سفرهای درون شهری، امکان پرداخت قبوض خدماتی آب، برق، تلفن ثابت و تلفن همراه مشتریان را از طریق سیستم تلفنبانک مستقر در شعب (غیر متمرکز) فراهم ساخت.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران، در این طرح که در گام اول پرداخت قبوض برق استانهای تهران، قم و شهرستان کرج و قبوض آب، تلفن های ثابت و همراه شهر تهران را شامل می شود، مشتریان می توانند بدون حضور فیزیکی در شعب و با استفاده از دستگاه تلفن خود در هرساعت از شبانه روز، نسبت به پرداخت قبوض خدماتی اقدام کنند.
بر این اساس مشتریان باید به شعبه ای که در آن دارای یکی از انواع حساب های سپرده قرض الحسنه جاری، پس انداز و سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند، مراجعه و در صورت تجهیز شعبه به سیستم مذکور اقدام به تکمیل فرم درخواست رمز رایانه ای تلفنبانک و انتخاب گزینه پرداخت قبوض خدماتی کنند.
پس از دریافت رمز رایانه ای و عضویت در طرح، مشتریان باید جهت پرداخت قبوض خدماتی ضمن تماس با شماره تلفن مشخص شده از طرف شعبه مذکور، شماره حساب و رمز رایانه ای خود را وارد و پس از آن با انتخاب نوع قبض از طریق شماره گیر دستگاه تلفن، نسبت به ورود شناسه قبض و شناسه پرداخت مندرج در قبض اقدام کنند.
در صورت صحت اطلاعات ورودی، مبلغ قبض توسط سیستم یکبار قرائت و پس از تأیید مشتری اطلاعات مندرج در سیستم ثبت شده و به منظور کنترل و پیگیری عملیات، شماره پیگیری به مشتریان اعلام می شود.
لازم به ذکر است فرایند پرداخت قبوض خدماتی از طریق سیستم تلفنبانک در هر ساعت از شبانه روز و صرفنظر از میزان موجودی حساب امکان پذیر بوده ولیکن ثبت عملیات و کسر وجه آن از حساب مشتری، موکول به کفایت موجودی در پایان وقت اداری خواهد بود.