سامسونگ در سال 2015 عنوان هفتمین برند برتر جهان را به خود اختصاص داد. شرکت مشاوره اینتربرند (Interbrand) در جدیدترین گزارش سالانه خود، 100 برند برتر دنیا را معرفی کرد که بنابر این گزارش، سامسونگ در رتبه هفتم برندهای برتر دنیا ایستاده است. اینتربرند هرساله با تحلیل دادههایی همچون پاسخ به نیازها و انتظارات مشتریان و عملکرد مالی موفق، «صد برند برتر دنیا» را معرفی میکند.
اینتربرند و انتخاب «صد برند برتر جهان»
با توجه به اهمیت برند در دنیای تجارت، هرساله نهادهای مختلف اقتصادی و مراکز آماری، فهرستی از برترین برندهای دنیا معرفی میکنند. یکی از معتبرترین فهرستها، گزارشی است که اینتربرند (Interbrand) هرساله بر اساس عملکرد مالی برند و جایگاه برند منتشر میکند. این مرکز تلاش دارد با انتشار لیست بهترین و ارزشمندترین برندهای جهان، مشتریان و سرمایهگذاران را به بهترین انتخابهای ممکن هدایت کند. اینتربرند، شبکهای گسترده و متشکل از 33 دفتر و نمایندگی در 27 کشور جهان است و یکی از برترین مراکز مشاوره بینالمللی در امور مربوط به «برندینگ» محسوب میشود. سابقه فعالیت این مرکز به سال 1974 بازمیگردد و امروزه نیز نقش مهمی در انتشار و توسعه فرهنگ برندسازی در دنیای تجارت ایفا میکند.
در مسیر بیستم تا هفتم
سامسونگ برای نخستین بار در سال 2005 به جمع 20 برند برتر راه یافت و هفت سال بعد، یعنی سال 2012 موفق شد در فهرست «برترین برندهای دنیا»، به رتبه نهم صعود کند. معرفی مداوم محصولات خلاقانهای مانند موبایلهای هوشمند و نسل جدید تلویزیونها و همچنین استراتژی بازاریابی این برند، نقش مهمی در این جهش چشمگیر داشته است. در سال 2013، سامسونگ به دلیل حضور پررنگ و موفق در بازار تلفنهمراه و تبلت و همچنین توسعه محصولات پوشیدنی، بهعنوان رده هشتم جهانی معرفی شد.
نوآوریهای مستمر سامسونگ در زمینه طراحی و تولید تلویزیونهای منحنی و هدست واقعیت مجازی Gear VR، استانداردهای جدیدی در دنیای فناوری تعریف کرده است. درنهایت، در سال 2014، سامسونگ با ارزشی معادل 45 میلیارد دلار توانست رتبه هفتم برند برتر سال را از آن خود کند؛ این در حالی است که شش برند اول امریکایی بودند و سامسونگ بهعنوان نخستین برند غیرامریکایی در بین صد برند برتر، معرفی شد.
اس.پی کیم، مدیر بخش بازاریابی سامسونگ الکترونیکس، در این باره گفت: «ما همچنان به تلاش برای تبدیل شدن به یک برند الهامبخش ادامه میدهیم. سامسونگ با خلق ایدههای نوآورانه و فناوریهای نوین، توانایی کشف تجربههای جدید را در اختیار مردم قرار میدهد و زندگی آنها را بهبود خواهد بخشید.»
سال
|
2004
|
2005
|
2006
|
2007
|
2008
|
۲۰۰۹
|
2010
|
2011
|
2012
|
2013
|
2014
|
2015
|
رتبه جهانی
|
21
|
20
|
20
|
21
|
21
|
19
|
19
|
17
|
9
|
8
|
7
|
7
|
تداوم موفقیت: رتبه هفتم جهانی
سامسونگ در سال 2015 موفق شد همچنان جایگاه خود را در فهرست «ده برند برتر دنیا» حفظ کند. در این فهرست، ارزش برند سامسونگ 45.297 میلیون دلار تخمین زده شده که رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.
بنا به گزارش اینتربرند، تداوم خلاقیت و معرفی محصولات و خدمات نوآورانه سامسونگ، رهبری بازارهای تلفنهای هوشمند، تلویزیونها و نیمههادیها و همچنین کمپینهای بازاریابی و مسئولیت اجتماعی سامسونگ برای ترویج ارزشهای برتر در جامعه، از مهمترین عوامل موفقیت سامسونگ معرفی شدهاند.