اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 30, 2015
14:33 جمعه، 8ام آبانماه 1394
کد خبر: 74103

قطع خدمات اینترنت گوگل را مجبور به عذرخواهی کرد

قطع خدمات اینترنت فوق سریع شرکت گوگل در کانزاس باعث عدم دسترسی هزاران نفر به امکانات فضای مجازی و عذرخواهی این شرکت شد.
 
همزمانی این مشکل با برگزاری یک مسابقه مهم بیسبال که بسیاری از شهروندان قصد داشتند آن را از طریق خدمات تلویزیون اینترنتی پیگیری کنند بر خشم و ناراحتی شهروندان افزود.
 
گوگل با صدور اطلاعیه ای بابت این اختلال عذرخواهی کرد. در این بیانیه آمده است: امشب برخی مشتریان خدمات فیبرگوگل در شهر کانزاس با قطعی اینترنت مواجه شدند. ما در تلاشیم مشکل یاد شده را برطرف کنیم و بابت این اختلال از مشتریان عذرخواهی می کنیم.
 
همزمان شدن مشکل مذکور با قطع پخش تلویزیونی شبکه فاکس باعث شد بسیاری از کاربران با حضور در شبکه های اجتماعی نارضایتی خود را اعلام کنند.
 
گوگل از سال 2010 ارائه خدمات اینترنت فوق سریع خود موسوم به گوگل فیبر را آغاز کرد و این خدمات را در برخی نقاط آمریکا مانند تگزاس ارائه می کند. ارائه این خدمات در برخی شهرها و ایالات آمریکا مانند آتلانتا نیز در دستور کار گوگل است. 27 هزار نفر از مشترکان خدمات گوگل فیبر از این سرویس برای مشاهده فیلم و ویدیو و برنامه های شبکه های تلویزیونی با کیفیت بالا استفاده می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.