اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 18, 2016
11:00 یکشنبه، 28ام شهریورماه 1395
کد خبر: 79882

مهم‌ترین توقع مردم از شبکه اجتماعی داخلی چیست؟

حمایت از توسعه و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی داخلی چندان کار سختی نیست اما مردم از این شبکه‌های بومی انتظاراتی دارند که اگر برآورده نشود سرمایه‌گذاری‌های حکومت، دولت و بخش خصوصی تلف می‌شود.
 
با توجه به رشد و گسترش شبکه‌های اجتماعی و استقبال مناسبی که از نمونه‌های بومی آن شده است، انگیزه بسیاری زیادی در میان گروه‌های مختلف اجتماعی، اقوام، هم‌زبان‌ها، موسسات و شرکت‌ها و غیره در راستای ایجاد شبکه‌های اجتماعی یا خاص منظوره به وجود آمده است.
 
در این راستا بایستی هر چه سریع‌تر اقدامات اساسی برای پشتیبانی از این شبکه‌های اجتماعی به منظور حفظ و بهبود فضای کسب‌وکار شکل گرفته، ایجاد فضاهای کسب‌وکار جدید و به طور کلی توسعه همه جانبه شبکه‌های اجتماعی ملی به کار گرفته شود.
 
در این راستا به منظور بیشینه کردن استقبال از شبکه‌های اجتماعی بومی می‌بایستی با چالش‌های موجود در رشد و گسترش آنها مقابله شود.
 
یکی از اصلی‌ترین مخاطراتی که رشد کسب‌وکار شبکه‌های اجتماعی را به خطر می‌اندازد، حملات امنیتی به این شبکه‌ها و دغدغه‌های مرتبط با مسائل حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران است که نه تنها ممکن است باعث دل زده شدن کاربران و مهاجرت آنها به سایر شبکه‌های اجتماعی شود، بلکه فضای مجازی کشور را نیز با مخاطره می‌اندازد.
 
گواهی اصلی این امر مطالعاتی است که توسط شرکت Forsa و موسسه Bitkom انجام شده است که نشان می‌دهد امروزه مسئله امنیت و حریم خصوصی، از منظر کاربران رسانه‌های اجتماعی در رأس ویژگی‌های مد نظر کاربران جای می‌گیرد.
 
در این نظرسنجی دو سوال از مخاطبان شبکه‌های اجتماعی پرسیده شد:
 
                                • چه جنبه‌هایی در انتخاب شبکه اجتماعی شما مهم است؟
 
                                • چه میزان با جملات ارائه شده موافق هستید؟
 
در پاسخ به این دو سوال بیشترین پاسخ‌ها با اختلاف زیاد به مواردی داده شدند که مربوط به حفاظت از داده و حریم شخصی کاربران است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.