فناوری اطلاعات

December 18, 2016
19:37 یکشنبه، 28ام آذرماه 1395
کد خبر: 81661

پرشورها در الکام‌استارز

حدود 250 استارتاپ، شتاب‌دهنده و کسب و کارهای موفق سابقا استارتاپی در کنار یکدیگر در تازه‌ترین و جوان‌ترین بخش الکامپ بازار ایده های نوآورانه را داغ کرده‌اند.
 
سالن ۱۸ نمایشگاه به استارتاپ‌ها و ایده‌‌های نوآورانه تعلق دارد و شلوغی و انرژی جمع جوان که در نگاه اول و در ورود به سالن خودنمایی می کند یکی از مهم‌ترین وجه تمایزهای سالن استارتاپ ها با دیگر سالن‌های نمایشگاه است.
 
در این سالن علاوه بر روند معمول دید و بازدیدهای نمایشگاهی و معرفی توانمندی ها، اتفاقات دیگری نیز در جریان است.
 
اینجا در سالن ۱۸ حدود 250 استارتاپ حضور دارند. علاوه بر این ۳ شتاب‌دهنده آواتک، فناوری و تک نیز از این فرصت برای حضور نزدیک تر در کنار تعداد زیادی استارتاپ استفاده کرده‌اند.
 
استارتاپ‌ها در ۳ راهرو جانمایی شده‌اند. راه‌روی کناری و انتهایی به استارتاپ‌هایی اختصاص یافته که روزی از نظر میزان توسعه و جایگاه کسب و کار در جایگاه راه روی وسط سالن بوده‌اند اما اکنون اوضاع آنقدر بر وفق مراد شده که می‌توانند هزینه مضاعفی نسبت به استارتاپ‌های راه روی میانی برای حضور نمایشگاهی بپردازند.
 
استارتاپ ها در ۱۰ گروه فعالیت می‌کنند. تبلیغات، بازاریابی، امنیت، سرگرمی، داده‌های عظیم، یارانش ابری، توسعه دهندگان، نرم‌افزار، خدمات سازمانی، منابع انسانی، تجارت الکترونیک، آموزش، مالی، سخت افزار، واقعیت مجازی، اینترنت اشیا، سبک زندگی، پزشکی، جمع سپاری، اجتماعی و گردشگری محور کار استارتاپ‌ها هستند.
 
گلرخ بحری مسوول سالن ۱۸ درباره برنامه روزانه استارتاپ‌ها در الکامپ توضیح می دهد: استارتاپ‌ها علاوه بر امکان معرفی خدمات خود به بازدیدکنندگان در صورت تمایل از امکان پیج (ارائه ایده خود به داوران و سرمایه‌گذاران) نیز برخوردار هستند که در پایان نمایشگاه پس از ارزیابی داوران طرح‌های برتر به نمایشگاه سبیت آلمان اعزام می‌شوند.
 
به گفته وی، در مدت ۴ روز برگزاری نمایشگاه الکامپ ۳۷ داور در شیفت‌های زمان بندی شده از ساعت ۹ و ۳۰ تا ۱۶ برای ارزیابی ارائه‌ها حضور دارند. طراحان و مالکان ایده‌های استارتاپی در ۲ دقیقه ایده خود را شرح می‌دهند و از آن دفاع می‌کنند، سپس داوران به مدت ۴ دقیقه درباره ابعاد ایده از ارائه دهنده سوال می کنند و ارائه دهنده باید برای قانع کردن داوران تلاش کند.
 
وی گفت: همچنین در این سالن فضای رایگانی برای ملاقات و گفت‌وگوی دارندگان استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران دیده شده است.
 
بحری با بیان اینکه درخواست برای پیچ زیاد بوده، گفت: از ۲۲۵ استارتاپ حاضر در سالن ۱۲۶ استارتاپ درخواست پیچ داشته‌اند که در دومین روز نمایشگاه تعداد درخواست‌ها به ۱۳۵ درخواست افزایش یافت.
 
وی یادآور شد: برای استفاده از این امکان باید علاوه بر هزینه حداقلی ۱۰۰ هزار تومان برای حضور هزینه ۱۵۰ هزار تومانی برای پیج نیز پرداخت شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.