اینترنت و شبکه

November 13, 2017
20:20 دوشنبه، 22ام آبانماه 1396
کد خبر: 85716

خسروشاهی: اوبر جدیدی در راه است

آی‌تی‌ایران : دارا خسروشاهی مدیرعامل جدید کمپانی اوبر که برای اولین بار پس از نشستن بر صندلی مدیریت این شرکت به میان مردم آمده بود، تصویر واضح‌تر و امیدوار‌کننده‌تری از آینده کمپانی اوبر را برای بینندگان و مردم دنیا ترسیم کرد. هدف اصلی وی در این شرکت، فرار از ابر سیاهی است که پس از رسوایی‌های اخیر و اخراج مدیرعامل سابق این شرکت یعنی «کالانیک» بر کمپانی اوبر سایه افکنده است. خسروشاهی از آگوست امسال به‌عنوان مدیرعامل جدید اوبر مشغول فعالیت شده است.
 
 
خسروشاهی در مصاحبه خود گفت:«در آن زمان همه چیز ناگهان به‌هم ریخت. جامعه، اعضای هیات مدیره و مدیریت شرکت همگی باهم به مسیر نادرستی کشیده شدند که نتیجه آن را هم دیدیم. اما معتقدم با یک شروع مجدد و موفق می‌توانیم شکست‌های گذشته را جبران کنیم.» در حقیقت، زمانی که خسروشاهی به مدیریت اوبر منصوب شد، با رسوایی‌ها و مشکلات مختلفی مواجه شد. اختلاف بین کارکنان بالا رفته بود و نفاق بین اعضای هیات مدیره به شدیدترین حد ممکن خود رسیده بود. علاوه بر این اعتراض کاربران اوبر به افزایش نرخ‌ها و ضعف خدمات باعث رواج پیدا کردن هشتگ #DeleteUber در سراسر دنیا شده بود که در نتیجه آن بیش از ۵۰۰ هزار کاربر اکانت اوبر خود را به‌طور کامل حذف کردند.حال دارا خسروشاهی قصد دارد عصر جدیدی را در این کمپانی با نام اوبر نسخه ۲/ ۰ آغاز کند. خسروشاهی برای اولین‌بار در یک مصاحبه عمومی اعلام کرد که این شرکت قصد دارد مسیر را برای سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری کمپانی SoftBank در اوبر هموار کند. ظاهرا این کمپانی قدرتمند ژاپنی علاقه خود را به سرمایه‌گذاری در اوبر نشان داده است.
 
مطمئنا، مهم‌ترین هدف خسروشاهی در حال حاضر، سفر به شهرها و دیگر کشورهایی است که روزی اوبر در آنجا خدمات ارائه می‌کرده و به‌دلیل سوء مدیریت کالانیک، اعتبار خود را در آنجا از دست داده است. خسروشاهی با این کار قصد دارد اعتماد شهرها، کشورها و در کل کاربران سراسر دنیا را دوباره به اوبر بازگرداند و در حال حاضر این کار تنها با سفر به این مناطق و ملاقات با مقامات قانون‌گذار و رانندگان امکان‌پذیر است. خسروشاهی در این‌باره گفت: «به‌نظرم در گذشته و در برخورد با مقامات قانون‌گذار ‌به‌خصوص در زمینه حمل و نقل کمی ناعاقلانه برخورد کرده‌ایم.»
 
او در این راستا به لندن که بزرگ‌ترین بازار اوبر در اروپا را در اختیار دارد و همچنین برزیل سفر کرده و با مقامات شهر و رانندگان اوبر جلساتی را برگزار کرد و قول داد در کمترین زمان ممکن اقداماتی انقلابی در جهت بازگشت اوبر به جایگاه اولیه خود انجام خواهد داد. البته خسروشاهی در مصاحبه خود به تلاش‌های غیر قابل توصیف «کالانیک» مدیرعامل اسبق اوبر هم اشاره و اعلام کرد که رساندن ارزش سهام شرکت اوبر به ۷۰میلیارد دلار تنها با درایت و هوش بی‌نظیر کالانیک امکان‌پذیر بوده است. او حتی اذعان کرد که برای حل برخی موارد هنوز با کالانیک در تماس است و از تجربیات او بهره می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.