تلفن همراه

گوشی

March 3, 2018
13:25 شنبه، 12ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88418

نوکیا می خواهد جایگاهش را پس بگیرد

نوکیا که حاکم بی چون و چرای ۱۴ ساله بازار موبایل دنیا بود، حالا پس از سال ها دوری از بازار موبایل، دوباره با رویکردی جدیدی بازگشته است و قصد دارد به جمع ۵ تولیدکننده برتر گوشی هوشمند بپیوندد.
همه مردم دنیا نوکیا را با گوشی های فیچرفون و ساده می شناسند و تا نامی از نوکیا به میان می آید گوشی هایی ۳۳۲۰ و ۱۱۰۰ تداعی می شود. اما دقیقا زمانی که پای گوشی های هوشمند به میان آمد، نوکیا اگرچه به ساخت گوشی های هوشمند نیز روی آورد، اما به دلیل استراتژی غلط نتوانست در این بازار دوام بیاورد و پس از ۱۴ سال به کلی از بازار موبایل دنیا حذف شد. حالا پس از سال ها دوباره با رویکرد جدیدی به دنیای موبایل بازگشته و قصد دارد دوباره سهمی از این بازار را به دست بیاورد.
البته نوکیا زمانی به بازار موبایل بازگشته که با ۸–۹ سال پیش کاملا متفاوت است؛ سامسونگ با قدرت و فناوری های پیشرفته بخش بزرگی از بازار را از آن خود کرده است و اپل با رویکردی متفاوت و هدف گرفتن کاربران خاصی و تنها با تعداد معدودی گوشی، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.
با این حال نوکیا تصمیم دارد در این بازار دوباره سهمی به دست آورد اما هنوز نتوانسته در بسیاری از بازارها از جمله آمریکا نفوذ کند.
در روزهای گذشته و در جریان برگزاری MWC 2018، کمپانی اچ ام دی گلوبال محصولات جدید خود را با برند نوکیا معرفی کرد. این محصولات شامل گوشی پایین رده Nokia One، گوشی های میان رده Nokia 6 جدید، Nokia 7 پلاس و گوشی پرچم دار Nokia 8 سیروکو هستند. ظاهرا نوکیا قصد دارد به زودی و طی سه یا پنج سال آینده در زمره ۵ تولیدکننده برتر گوشی هوشمند جهان قرار بگیرد؛ اما در حال حاضر بسیاری از محصولات این برند به خصوص جدیدترین تولیدات این شرکت به صورت رسمی در بازار ایالات متحده به فروش نمی رسند. بدیهی است نوکیا برای تصاحب عنوان مورد نظر خود باید به نادیده گرفتن بازار بزرگ آمریکا پایان دهد.
فلورین سیچ، مدیر عامل شرکت اچ ام دی گلوبال، طی مصاحبه ای با CNET اعلام کرد امسال این کمپانی برنامه ویژه ای برای بازار آمریکا ندارد و آن ها قصد ندارند تمرکز خود را بر این بازار قرار دهند. در حال حاضر اچ ام دی، توانسته است جایگاه مناسبی در اروپا و بازارهای دیگری چون هند، اندونزی و روسیه به دست بیاورد؛ با این وجود برای تحقق رؤیای خود باید نگاه ویژه ای به بازار پررونق آمریکای شمالی داشته باشد.
مدیر عامل اچ ام دی گلوبال بر این عقیده است که حضور مؤثر در بازارهای کنونی نوکیا، سبب می شود در آینده توجه مشتریان در بازارهای دیگر همچون آمریکا به سمت محصولات این شرکت جلب شود. طبق نظر فلورین سیچ، چنین عملکردی از سوی اچ ام دی فرصت های مناسبی برای هموار سازی حضور این شرکت در بازار آمریکا فراهم خواهد ساخت.
با این حال باید منتظر ماند و دید که در آینده چه فناوری هایی روی کار خواهد آمد و آیا نوکیا می تواند در این بازار سهمی به دست آورد و قدرت رقابت با بزرگانی همچون سامسونگ و اپل رقابت خواهد کرد یا خیر.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.