تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 29, 2018
19:20 شنبه، 7ام مهرماه 1397
کد خبر: 94208

«علی بابا» خدمتکار هتل رباتیک می سازد

یک خرده فروشی آنلاین چینی ربات خدمتکاری ساخته که با کمک هوش مصنوعی می تواند به عنوان خدمتکار در هتل ها کار کند.
 
به گزارش دیلی میل، خرده فروشی آنلاین علی بابا به زودی از ربات های خدمتکار استفاده می کند تا خدمات اتاق در هتل را فراهم کند. شاخه A.I.Labs این شرکت از یک ربات به نام Space Egg رونمایی کرده که با استفاده از هوش مصنوعی در هتل ها خدمت می کند.
 
این ربات می تواند غذا یا لباس به اتاق ببرد و با کمک Tmall Genie (دستیار صوتی مخصوص علی بابا) دستورات صوتی را تشخیص دهد. در ربات ترکیبی از حسگرهای لیزر و لیدار به کار رفته تا در هتل به طور خودکار مسیریابی کند. همچنین نقشه هتل را می توان در ربات آپلود کرد تا از برخورد آن با موانع جلوگیری شود.
 
 
 
همچنین این ربات به طور افقی نوری منتشر می کند تا مسیر پیش روی مهمانان را روشن کند.  علاوه برآن مجهز به وای فای است و می تواند آسانسور را متوقف کند و در طبقه درست پیاده شود.
 
هنگامیکه یک مهمان با استفاده از دستیار صوتی علی بابا سفارشی یا دستوری را می دهد، ربات آلومینیومی سفارش او را از کارمند انسانی هتل یا ربات دیگر دریافت می کند و به دست مهمان می رساند.
 
ربات مذکور هنگام رسیدن به مقصد با استفاده از دستیار صوتی به کاربر هشدار می دهد. در مرحله بعد با فناوری شناسایی صورت، تشخیص می دهد فرد درست را انتخاب کرده یا خیر.
 
 
 
همچنین این ربات با کمک یک نمایشگر لمسی یا حرکات دست می تواند دستورات را شناسایی و درک کند.
 
در حال حاضر این ربات در برخی هتل ها به طور گزینشی آزمایش می شود. پس از اتمام مرحله تست، A.I.Labs تعیین می کند که آیا ربات ها برای استفاده در بیمارستان ها، رستوران ها و دفاتر اداری مناسب هستند یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.