تلفن همراه

گوشی

December 15, 2018
14:49 شنبه، 24ام آذرماه 1397
کد خبر: 96327

اگر به اشتباه گوشی را به سیم کارت ناآشنایی انتقال مالکیت دادیم چه کنیم؟

برخی کاربران پرسیده‌اند که هنگام انتقال مالکیت موبایل در واردکردن شماره تلفن مالک جدید مرتکب خطا شده‌اند و گوشی از مالکیت آنها خارج شده و در مالکیت شخصی که نمی‌شناسند قرار گرفته، باید چه کنند؟
 
پس از اجرای طرح رجیستری به تدریج با درگیری تعداد بیشتری از مردم با این طرح، سوالات مختلفی برای مردم پیش می‌آید.
 
یکی از سوالات پیش آمده، درباره انتقال مالکیت اشتباه است.
 
در حال حاضر انتقال‌ مالکیت موبایل از تمامی روش‌های کد دستوری، اپلیکیشن و همتا یکسان است و در تمامی روش ها انتقال به صورت غیرمستقیم و با تایید خریدار انجام می‌شود که احتمال بروز اشتباه را بسیار کاهش می‌دهد. به این معنی که ابتدا کد فعال سازی برای شخص خریدار ارسال خواهد شد و در ادامه خریدار باید تلفن همراه را برای شماره سیم کارت خود فعال کند.
 
اما در گذشته روش مستقیمی نیز برای انتقال مالکیت وجود داشت که احتمال اشتباه در آن وجود داشت؛ به این معنی که با انجام انتقال، شناسه گوشی مستقیم از مالکیت سیمکارت فروشنده خارج و به مالکیت خریدار در می آمد که این روش اکنون متوقف شده است.
 
با این حال، برخی کاربران موبایل پرسیده‌اند که فرآیند انتقال مالکیت را از طریق اپلیکیشن یا سایت همتا انجام داده‌اند و در واردکردن شماره مالک جدید سهوا مرتکب خطا شده‌اند. اکنون گوشی از مالکیت آنها خارج شده و در مالکیت شخص جدیدی که آن را نمی‌شناسند قرار گرفته باید چه کنند؟
 
خبرنگار فارس این موضوع را از کمیته اجرای رجیستری پیگیری کرده و پاسخ این بوده که: «اگر در فرآیند انتقال مالکیت، شماره مقصد به اشتباه وارد شود لازم است تا از آن فرد بخواهید تا فرآیند انتقال مالکیت را برای شما انجام دهد. در مواردی که فرد حاضر به همکاری نیست با مرکز تماس طرح به شماره 096366 تماس گرفته و اطلاعات لازم از جمله شناسه IMEI؛ شماره سیم‌کارت اشتباه و شماره سیم‌کارت صحیح را اعلام کنید تا در اسرع وقت مشکل به وجود آمده حل شود.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.