تلفن همراه

گوشی

October 30, 2012
0:27 سه شنبه، 9ام آبانماه 1391
کد خبر: 51269

کاهش 2 درصدی عرضه جهانی تلفن‌همراه در فصل سوم 2012

 

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز ABI Research، در فصل سوم سال 2012 میلادی میزان صادرات جهانی تلفن‌های همراه با کاهش 9/1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 3/387 میلیون دستگاه رسید.
 
به گزارش گروه اخبار خارحی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،در این دوره زمانی عرضه گوشی‌های هوشمند نسبت به سه ماهه سوم سال قبل رشد سالانه 8/32 درصدی داشت تا با این روند 5/155 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به دست کاربران برسد.
 
در فصل سوم امسال سامسونگ توانست سِمت خود را به عنوان تولیدکننده تلفن‌همراه و بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان حفظ کند. سامسونگ در این مدت موفق شد نسبت به اپل به عنوان بزرگترین رقیب خود که در رتبه دومین تولیدکنندگان برتر گوشی‌های هوشمند قرار دارد دو برابر بیشتر گوشی هوشمند وارد بازار جهانی کند.
 
"مایکل مورگان"(Michael Morgan) مدیر تحقیقات مرکز ABI گفت: «سامسونگ با سرعت بالا در حال حرکت به سمت جلو است و در مقابل اپل با گوشی هوشمند جدید خود در حال جبران محبوبیت از دست رفته است».
 
شرکت اپل اگر بخواهد مانند سال 2011 میلادی رشد 96 درصدی را در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند ببیند، باید در فصل پایانی سال جاری میلادی 94 میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی کند.
 
در فصل سوم سال جاری میلادی میزان صادرات گوشی‌های هوشمند ساخت نوکیا که زمانی عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان را در اختیار داشت 38 درصد نسبت به فصل دوم امسال کاهش یافت و به رقم 3/6 میلیون دستگاه رسید. این روند به دلیل آن بود که سری کنونی گوشی‌های Lumia نوکیا هنوز نمی‌توانند به سیستم‌عامل ویندوز فون 8 ارتقا یابند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.