اپراتورها

تلفن همراه

December 24, 2012
3:16 دوشنبه، 4ام دیماه 1391
کد خبر: 52264

نحوه دریافت الکترونیکی صورتحساب اپراتورهای تلفن همراه کشور

 

مشترکان دائمی خطوط همراه اول و ایرانسل می‌توانند از طریق تلفن همراه خود از مبلغ میان دوره و پایان دوره قبوض مطلع شوند.
 
به گزارش ایسنا اپراتور دوم تلفن همراه اعلام کرد: مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل می‌توانند علاوه بر استفاده از بانک‌های طرف قرارداد با ایرانسل برای پرداخت قبوض تلفن همراه خود، از طریق روش‌های اینترنتی، دستگاه‌های خودپرداز، شارژ خط به خط ، شارژ الکترونیکی و غیره نسبت به پرداخت قبوض تلفن همراه خود اقدام کنند.
 
مشترکان سیم کارت‌های دائمی ایرانسل که مایل به پرداخت قبض تلفن همراه خود از طریق بانکی هستند، می‌توانند جهت پرداخت صورت‌حساب تلفن همراه خود به کلیه شعب بانک‌های ملت، ملی و تجارت مراجعه کنند.
 
این دسته از مشترکان باید هنگام پرداخت صورت‌حساب تلفن همراه خود، شناسه پرداخت‌شان را در اختیار داشته باشند که برای دریافت این شناسه می‌توانند با وارد کردن کد YES/OK #ر۱*۱ *۱۳۰* از سیم کارت دائمی‌شان، کد شناسه پرداخت را مشاهده کنند.
 
مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل همچنین می‌توانند ازطریق وب سایت ایرانسل به آدرس www.irancell.ir و با استفاده از یکی از کارت‌های عابربانک عضو شتاب اقدام به پرداخت قبوض تلفن همراه خود کنند.
 
استفاده از دستگاه‌های خودپرداز(ATM) بانک ملت روش دیگری برای پرداخت قبوض خطوط دائمی ایرانسل به شمار می‌رود که در این روش کافی است مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل به یکی از این دستگاه‌ها مراجعه کرده و با انتخاب گزینه انتقال وجه عملیات پرداخت قبض تلفن همراه خود را انجام دهند.
 
شارژ خط به خط روش جدیدی برای پرداخت قبوض تلفن همراه دائمی خطوط ایرانسل محسوب می‌شود که در این روش مبلغ قبض یک مشترک دائمی ایرانسل را یک مشترک اعتباری می‌تواند با استفاده از سرویس شارژ خط به خط و از اعتبار حساب سیم‌کارت اعتباری خود پرداخت کند.
 
علاوه بر این، مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل می‌توانند با استفاده از شارژ الکترونیکی (E-Charge) نیز اقدام به پرداخت قبوض خود کنند که در این روش کافی است با مراجعه به فروشندگان مجاز ایرانسل که مجهز به سرویس شارژ الکترونیکی هستند، نسبت به پرداخت قبض خود اقدام کنند و پس از پرداخت، پیام کوتاهی مبنی بر تایید پرداخت قبض‌شان نیز دریافت کنند.
 
استفاده ازکارت شارژ برای پرداخت قبوض تلفن مشترکان سیم کارت‌های دائمی ایرانسل روش دیگری است که در آن مشترکان می‌توانند با استفاده از کد OK #رمزکارت شارژ*۱۳۰* مبلغ کارت شارژ خریداری شده را به حساب سیم کارت دائمی خود واریز کنند.
 
بنا بر این اعلام مشترکان سیم کارت‌های دائمی ایرانسل می‌توانند از طریق کنترل حساب اینترنتی نیز وارد کنترل حساب اینترنتی خود شوند و در قسمت صورتحساب گزینه پرداخت قبض را انتخاب و قبض تلفن همراه خود را پرداخت کنند. آن دسته از مشترکانی که رمز کنترل حساب اینترنتی ندارند نیز می‌توانند یک پیام کوتاه بدون متن به شماره ۱۳۰ ارسال کنند و رمز خود را از طریق پیام کوتاه دریافت کنند.
 
استفاده از تلفن گویای ۸۷۳۴-۰۲۱ نیز یکی دیگر از راه‌های پرداخت قبوض تلفن همراه مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل به شمار می‌رود.
 
اطلاع از مبلغ قبض، با ارسال پیامک
مشترکان تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار هم می‌‏توانند با ارسال یک پیام کوتاه (SMS) به شماره 990009 از قبض دوره و کارکرد میان دوره تلفن همراه خود به تفکیک موارد کارکرد تلفن شهری، بین شهری، پیام‌کوتاه و سایر هزینه‌‏ها مطلع شوند.
 
طی کردن مسیر و رفتن به بانک و پرداخت قبوض در سال‌های گذشته امری معمولی بود اما در چند سال اخیر با گسترش پرداخت قبوض به صورت اینترنتی و از طریق تلفن ثابت بسیاری از رفت‌ و آمدهای شهری را کاهش داده است و پرداخت قبوض به موقع‌تر و آسان‌تر انجام می‌شود.
 
در حال حاضر مشترکان تلفن همراه نیز می‌توانند با ارسال پیامک به شماره 990009 از قبض و دوره کارکرد میان دوره‌ای تلفن همراهشان با خبر شوند.
 
مشترکان تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار می‌‏توانند درخواست خود را طبق فرمت‌های تعیین شده در سایت به سیستم BillingSMS ارسال کنند و چند لحظه بعد، خدمات مورد نظربرای مشترکان ارسال خواهد شد.
 
دریافت قبض پایان دوره
برای دریافت قبض پایان دوره یک رقم شماره دوره صورتحساب‌گیری * دو رقم شماره سال 88*1 ، همچنین برای دریافت مبلغ کارکرد میان‌دوره واژه "m "، برای دریافت مبلغ کارکرد از تاریخ تا تاریخ باید تاریخ پایان (6 رقمی) * تاریخ شروع (6 رقمی) (871210*871213)، دریافت راهنمای سیستم کلمه "H " یا " h" یا help، دریافت لیست دوره‌های صورتحساب گیری D یا d،‌ برای دریافت خلاصه قبض آخرین دوره S یا s،‌ ثبت نام جهت دریافت قبض پایان دوره پیش از چاپ و توزیع قبوض " R" را به شماره 990009 ارسال کنید.
 
اطلاعات قبض میان‌دوره به کارکرد یک بازه زمانی بین دو دوره صورتحساب‌گیری گفته می‌شود. به جای کاراکتر* می‌توانید از ‚ یا . یا / یا _ یا \ و یا Space استفاده کنید.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران در صورت درخواست قبض آخرین دوره و یا خلاصه قبض، شناسه قبض و پرداخت نیز به منظور استفاده از خدمات پرداخت‌های غیرحضوری بانکها برای متقاضی ارسال خواهد شد. قبض پایان دوره از دوره یک سال 87 پیش از توزیع قبوض پستی برای مشترکان به ترتیب زون ارسال می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.