اپراتورها

تلفن همراه

گوشی

February 14, 2013
19:08 پنجشنبه، 26ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53326

چین ۲۵۰میلیون کاربر گوشی هوشمند دارد

 

نشریه HQ زیرمجموعه انتشارات بین‌المللی CSOFT International در گزارشی جدید نوشت که بین 500 تا 800 هزار مرکز توسعه‌دهنده ابزارهای موبایلی در چین شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا به 250 میلیون مشترک گوشی‌های هوشمند در این کشور خدمات خود را ارایه دهند و آن‌ها را راضی نگه دارند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در حالی که بیشتر ابزارهای موبایلی چینی رایگان عرضه می‌شوند، کاربران چینی حاضر به پرداخت هزینه حداقل هستند تا بتوانند قابلیت‌های بیشتر و امکانات گسترده‌تر را در اختیار بگیرند.
 
بر اساس این گزارش، چین هم‌اکنون صاحب بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان است و در زمینه استفاده از گوشی‌های هوشمند ایالات متحده آمریکا را هم پشت‌سر گذاشته است. محبوب‌ترین ابزارهای موبایلی چینی مربوط به سیستم‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی می‌شوند. از بین محبوب‌ترین ابزارهای چینی که در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به QQ و Weixin اشاره کرد. ابزار Weixin در ژانویه 2011 عرضه شد و تاکنون یک میلیون بار مورد بارگذاری قرار گرفته است.
 
طبق آخرین آمار منتشر شده، 76 درصد مردم کشور چین مشترک تلفن‌همراه هستند. در سال 2011 میلادی درآمد چین از خدمات اینترنتی موبایلی به 7/13 میلیارد دلار رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.