تلفن همراه

سخت‌افزار

گوشی

May 25, 2013
10:01 شنبه، 4ام خردادماه 1392
کد خبر: 55233

گرایش به استفاده از ابزارهای شخصی در محیط کار در حال افزایش است

 

نتایج یک نظرسنجی که توسط شرکت سیسکو انجام شده است، نشان می‌دهد علاقه کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها به استفاده از ابزارهای همراه در محل کار در حال افزایش است.
 
به گزارش وب سایت itworld، شرکت سیسکو با انجام یک نظرسنجی در میان 2400 نفر از کاربران ابزارهای همراه در شش کشور جهان دریافته است که گرایش به استفاده از این ابزارها برای مقاصد کاری با رشد بسیار شتابنده‌ای در حال افزایش است.
 
حدود نیمی از پاسخگویان به پژوهشگران سیسکو گفته‌اند استفاده از ابزارهای همراه شخصی در محل کار را به استفاده از ابزارهای شرکتی ترجیح می‌دهند. 29 درصد از پاسخگویان نیز گفته‌اند علیرغم اینکه به ابزارهای شرکتی دسترسی ندارند، باز هم استفاده از ابزارهای شخصی را ترجیح می‌دهند.
 
این شرکت در پژوهش دیگری دریافته است که 40 درصد دانشجویان و 45 درصد متخصصان جوان حاضرند یک شغل کم دستمزد را بپذیرند به شرط آنکه در محل کار به ابزارهای همراه و رسانه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشند.
 
در زبان انگلیسی، استفاده از ابزارهای همراه شخصی در محل کار به اختصار BYOD نامیده می‌شود. بر اساس این گزارش، ایالات متحده آمریکا در حال حاضر بزرگترین بازار BYOD در سراسر جهان محسوب می‌شود. در این کشور از حدود 71 میلیون ابزار شخصی برای انجام فعالیت‌های کاری استفاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال 2016 به 108 میلیون برسد. همچنین پیش‌بینی شده است در سال 2016 چین با 166 میلیون ابزار شخصی از این نظر جایگاه برتر را در اختیار داشته باشد. 
 
شرکت گارتنر نیز چندی پیش در پژوهشی دریافته است تا سال 2017 حدود نیمی از کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌ها مجبور خواهند شد از ابزارهای شخصی خود برای مقاصد کاری استفاده کنند.
 
صرفه‌جویی در وقت و افزایش بازدهی از مهمترین مزایای استفاده از ابزارهای شخصی در محل کار عنوان شده است. گزارش سیسکو نشان می‌دهد در آمریکا هر کاربری که در محل کار خود از ابزارهای همراه استفاده می‌کند به طور متوسط 81 دقیقه در وقت خود صرفه‌جویی می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.