اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

December 3, 2013
21:03 سه شنبه، 12ام آذرماه 1392
کد خبر: 59226

رگولاتوری: مخابرات در مورد یکسان سازی نرخ مکالمات شب و روز هم تخلف کرده است

سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از توافق میان مخابرات و وزارت ارتباطات برای بازگشت نرخ مکالمات تلفن ثابت به رقم قبل از سال 90 خبر داد و گفت: مخابرات از این پس مکلمات تلفن ثابت مشترکان را به ازای هر پالس 44.7 ریال محاسبه می کند.
سخنگوی رگولاتوری در مورد تخلف 650 میلیارد تومانی مخابرات که چندی پیش از سوی رگولاتوری مطرح شده بود، نیز گفت: مخابرات در مورد یکسان سازی نرخ مکالمات شب و روز نیز تخلف کرده است که باید این مشکل را حل کند.
جهانگیر اسدی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر گونه افزایش نرخ مکالمات در حوزه تلفن ثابت را غیرقانونی اعلام کرده است، اظهار داشت: بر اساس پیگیری های به عمل آمده از سوی این سازمان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات ایران ملزم به اصلاح تعرفه مکالمات مشترکان تلفن ثابت شده است.
 
وی با بیان اینکه نرخ مکالمات تلفن ثابت بر مبنای آخرین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ازای هر پالس 44.7 ریال در نظر گرفته شده است، ادامه داد: شرکت مخابرات ایران بر اساس دستورالعمل شورای رقابت از اسفندماه سال 90 به ازای هر پالس مکالمه مبلغ 51.03 ریال و از مرداد سال 92 به ازای هر پالس مکالمه مبلغ 58 ریال از مشترکان دریافت کرده که این دریافت ها غیرقانونی بوده و ملزم به بازگرداندن این مبالغ به مشترکان مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است.
 
اسدی با اشاره به تاکیدات وزیر ارتباطات به عنوان رئیس کمیسیون تنظیم مقررات در مورد عدم افزایش تعرفه مکالمات تلفنی، اظهار داشت: قبوض این دوره تلفن ثابت بر اساس نرخ های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات و بر مبنای 44.7 ریال به ازای هر پالس محاسبه خواهد شد.
 
وی با بیان اینک مخابرات در دوره قبل به صورت علی الحساب مبالغی از مشترکان دریافت کرده بود، افزود: با مذاکرات صورت گرفته مخابرات ملزم شده است در قبوض جدید مشترکان تلفن ثابت این مبالغ را محاسبه و اضافه دریافتی ها را بازگرداند.
 
سخنگوی رگولاتوری در مورد تخلف 650 میلیارد تومانی مخابرات که چندی پیش از سوی رگولاتوری مطرح شده بود، نیز گفت: مخابرات در مورد یکسان سازی نرخ مکالمات شب و روز نیز تخلف کرده است که باید این مشکل را حل کند.
 
وی با بیان اینکه بخشی از بدهی های مخابرات به وزارت ارتباطات مربوط به این موضوع بوده است، تصریح کرد: مخابرات از سال گذشته در اقدامی بدون اطلاع رسانی به صورت غیرقانونی نسبت به یکسان کردن نرخ مکالمات شب و روز اقدام کرده که این موضوع را نیز باید رفع کند و تعرفه این مکالمات را به حالت اول برگرداند؛ بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، نرخ مکالمات شب با نرخ مکالمات روز متفاوت بوده و کمتر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.