اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

January 28, 2014
5:42 سه شنبه، 8ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60508

مخابرات: تلویزیون اینترنتی در صورت تکمیل بودن تجهیزات عرضه می شود

در صورت تکمیل فرایند واگذاری تجهیزات، عرضه ی تلویزیون اینترنتی از دهه ی فجر در شهر تهران آغاز می شود.
رضا خلیلی، معاون فنی شرکت مخابرات ایران، در گفت و گو با موج، در مورد اینکه متولی واگذاری تلویزیون اینترنتی شرکت مخابرات ایران است، گفت: در صورت تکمیل فرایند واگذاری این تلویزیون فعلا در شهر تهران خواهد بود و ثبت نام آن در شهرستان های دیگر فعلا در دستور کار نیست.
وی درباره ی ثبت نام این تلویزین چگونه است، اظهار داشت: عموم مردم که از شرکت مخابرات ADSL دارند، می توانند از طریق سایت مخابرات ثبت نام کنند.
وی اظهار داشت: در مرحله ی نخست، سرویس‌های ویدئویی درخواستی، یک ماه آرشیو کامل برنامه‌های صدا و سیما و ماشین زمان در این سامانه ارائه می‌شود و در فازهای بعدی، سرویس‌های سینمای آنلاین و کنسرت آنلاین اضافه خواهد شد.
وی همچنین در ادامه در خصوص مزاحمت های تلفنی اضافه کرد: افرادی که مزاحم تلفنی دارند، باید در خواست کتبی به مرکز ارائه دهند و مشکلات دیگر هم می توانند از طریق 190 پیگیری کنند.
وی درباره ی اینکه صاحب امتیاز هر خط تلفن، از نظر قانون مسوول سوء استفاده‌های احتمالی از تلفن است و آگاهی نداشتن او از بهره برداری افراد دیگر از خط تلفن برای ایجاد مزاحمت، مسوولیت او را نفی نخواهد کرد، افزود: بنابراین توصیه ی جدی شرکت مخابرات استان تهران به همه ی مشترکان تلفن ثابت، این است که به افراد ناآشنا و غیر معتمد اجازه ی بهره برداری از تلفن خود را ندهند و علاوه بر این به اعضای خانواده و به ویژه کودکان و نوجوانان، شیوه ی استفاده ی درست از این امکان ارتباطی را آموزش دهند.
خلیلی در مورد اینکه در قانون مجازات‌ها برای افراد که مزاحمت تلفنی برای مشترکان دیگر ایجاد می‌کنند، مواردی پیش بینی شده عنوان کرد: بر اساس قانون اصلاح تبصره ی دو ماده ی 14 قانون تأسیس شرکت مخابرات ایران، هر کس وسیله ی مخابراتی در اختیار خود را وسیله ی مزاحمت دیگری قرار دهد، یا به عمد و سوء نیت ارتباط دیگری را مختل کند، برای بار اول پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوط خواهد بود.
وی ادامه داد: برای بار دوم پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم سپردن تعهد از سوی مشترک و پرداخت هزینه‌های مربوط خواهد بود و برای بار سوم شرکت ارتباطی تلفنی وی را به طور دایم قطع و اقدام به جمع آوری منصوبات تلفنی کرده و ودیعه ی مربوط به مشترک را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: طبق ماده ی 641 قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی به وسیله ی تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، بنا به رأی مراجع قضائی علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.
معاون فنی شرکت مخابرات ایران با اشاره به این که روش صحیح استفاده از سرویس کشف مزاحم توسط کارشناس مرکز مربوط به وسیله ی تماس تلفنی به شما آموزش داده می‌شود، گفت: توجه داشته باشید که شرکت مخابرات، شماره تلفن فرد مزاحم را به هیچ وجه در اختیار شاکی قرار نمی‌دهد و در صورت لزوم، می‌توانید با مراجعه به مراجع قضایی در خصوص شناسایی فرد مزاحم اقدام کنید.
وی ادامه داد: قبل از این که مزاحمت تلفنی پیگیری شود باید فرهنگ سازی از سوی مسوولان و مردم صورت گیرد که ما شاهد این قبیل جرم ها نباشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.