اپراتورها

تلفن همراه

March 4, 2014
14:57 سه شنبه، 13ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61189

سیم‌کارتهای همراه اول بالاخره کجا تولید می‌شوند؟!

چندی پیش شرکتی داخلی از تولید سیم‌کارت و کارتهای اعتباری در داخل کشور خبر داد و در برخی رسانه‌ها از این شرکت به عنوان اولین تولیدکننده سیم‌کارت در داخل کشور یاد شد. پس از مدتی رئیس هیات مدیره مخابرات نیز صحبتهایی در این زمینه مطرح کرد که شرکت صاایران نسبت به این اظهارات واکنش نشان داده است.
 
به گزارش ایسنا، در متن نامه‌ای که از سوی شرکت صاایران خطاب به رئیس هیات مدیره مخابرات نوشته شده و در اختیار رسانه‌های کشور قرار گرفته آمده است:«اخیرا مصاحبه‌ای از جنابعالی در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد مبنی بر این که با راه اندازی واحد تازه تاسیس تولید کارت‌های اعتباری و سیم‌کارت در کشور خرید سیم کارت توسط شرکت مخابرات ایران داخلی شده است با توجه به همکاری دیرینه آن شرکت محترم با مجموعه صاایران در حوزه‌های مختلف از جمله تولید کارت‌های اعتباری و سیم‌کارت، عنایت به نکات زیر سبب مزید امتنان خواهد بود.
 
این شرکت تولید انبوه کارت تلفن را از سال 1373 در شیراز آغاز کرده و در چندین مرحله نسبت به روز رسانی خط تولید اقدام کرد به گونه‌ای که تاکنون نزدیک به 400 میلیون عدد کارت تلفن برای شرکت مخابرات تولید کرده است.
 
شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران تنها تولیدکننده میکروماژول (قسمت طلایی رنگ حاوی تراشه) در کشور با ظرفیت بالغ بر سه میلیون میکروماژول در ماه است.
 
این شرکت تولید داخلی سیم کارت را از سال 81 با تحویل یک میلیون عدد سیم کارت به شرکت مخابرات آغاز کرد و در آخرین قرارداد خود در سال جاری و تاکنون بالغ بر چهار میلیون عدد سیم‌کارت جاوا به شرکت همراه اول تحویل داده است همچنین بالغ بر 500 هزار عدد سیم کارت WLL تولید و به آن شرکت محترم تحویل داده است.
 
این شرکت در ادامه توضیحات خود به فعالیتهایش در سایر حوزه ها نیز اشاره کرده و آورده است: شرکت صاایران از سال 1385 تاکنون بالغ بر 40 میلیون عدد کارت سوخت را تولید و به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تحویل داده است همچنین تولید نسل جدید کارت‌های سوخت مبتنی بر جاوا از سال 1391 توسط این شرکت صورت می گیرد.
 
شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران از سال 1385 تاکنون بالغ بر 1.5 میلیون کارت هوشمند حکمت نیروهای مسلح تولید کرده و درحال حاضر تولید نسل جدید این کارت‌ها که مبتنی بر جاوا است در دستور کار این شرکت قرار دارد.
 
در حوزه کارت مغناطیسی این شرکت بالغ بر 350 میلیون بلیت مغناطیسی و 10 میلیون کارت بانکی را در شیراز تولید کرده است.
 
شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران، اولین صادرکننده کارت تلفن و سیم کارت بوده و تجربه صادرات نزدیک به دو میلیون عدد کارت تلفن و سیم کارت را در کارنامه خود دارد.
 
در سال 1391 پروژه بومی سازی کارت ملی هوشمند که در معاونت محترم و فن‌آوری ریاست جمهوری به عنوان پروژه مهر ماندگار تعریف شده با مدیریت این شرکت به عنوان تنها متولی رسمی بومی سازی اجزا کارت ملی هوشمند در کشور (تراشه، سیستم عامل، بدنه و …) و با بهره گیری از توانمندی‌های داخلی در حال انجام است. در پایان از آن برادر بزرگوار جهت بازدید از توانمندی‌های این شرکت دعوت به عمل می‌آید.»
 
به گزارش ایسنا، اواخر دی ماه امسال مدیر عامل شرکتی تحت عنوان رسام نگار جاوید در مراسم افتتاحیه رسمی این شرکت خبر داد: این شرکت متعهد شده است تا پایان امسال پنج میلیون سیم‌کارت جدید را برای اپراتور اول تولید کند و تا پایان سال آینده 20 میلیون سیم‌کارت دیگر را به مجموعه همراه اول واگذار کند.
 
این شرکت بنا بر اعلام مدیرانش قرار است در زمینه تولید کارت‌های هوشمند از جمله کارتهای شناسایی، کارت سوخت، سیم کارت و … فعالیت کند. در این مجموعه چاپ و بسته بندی قبوض همراه اول نیز صورت می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.