اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

February 6, 2015
17:06 جمعه، 17ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67253

وزیر ارتباطات: نسل سوم و چهارم اینترنت در سراسر کشور راه اندازی می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بنا داریم در دولت تدبیر و امید نسل سوم و چهارم اینترنت را در شهرهای مختلف کشور راه اندازی کنیم.
محمود واعظی شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری و ستاد مثلث توسعه شهرستان رفسنجان افزود: نسل سوم در فروردین ماه سال 94 به رفسنجان خواهد آمد.
 
وی بیان کرد: در رابطه با پهنای باند رفسنجان دو گیگابیت می توانیم به متقاضیان ارایه دهیم و در حال حاضر صد مگابیت بر ثانیه ارایه می شود.
 
وی گفت: شرکت های مخابرات تا جایی که مردم و ادارات نیاز داشته باشند هیچ محدودیتی در این زمینه ندارند.
 
 
 
**58 هزار کیلومتر فیبرنوری 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: 58 هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور داریم که پروژه دیگری با 12 هزار کیلومتر فیبرنوری نیز در مناقصه است که بخشی از آن متعلق به رفسنجان است و برای افتتاح در فروردین نیاز به نقدینگی دارد.
 
وی اظهار کرد: کارخانه شهید قندی یزد هزینه زیادی برای واردات تار فیبرنوری به خارج پرداخت کرده و پیشنهاد می کنیم مجموعه ای شامل مصرف کننده، پژوهشگران دانشگاه ها و وزارت ارتباطات با همکاری هم این تار فیبرنوری را در داخل ایران تولید کنند تا ارزان تر تمام شود و به خودکفایی برسیم.
 
 
 
**آمادگی برای راه اندازی دولت الکترونیک 
 
واعظی گفت: دولت الکترونیک برای کرمان و رفسنجان نیاز ضروری است و هر آنچه مردم با داده ها و اطلاعاتشان کار دارند به طور شفاف آماده شود تا مردم به سرعت از آن استفاده کنند، این آمادگی را داریم که این کار در کرمان و رفسنجان انجام شود.
 
وی افزود: اگر با سبک سنتی تمامی ساختمان ها را با فیبر به هم وصل کنیم هزینه بر همراه با صرف وقت زیاد است که یک صدم فیبر در این روش استفاده می شود، لذا از همین امکانات موجود با طراحی جدید کار مورد نظر انجام خواهد شد.
 
وی در مورد روستاها نیز گفت: اگر روستاهایی با خانوارهای قابل توجه وجود داشته باشد خطوط تلفن همراه در آنها راه اندازی خواهد شد و سیاست دولت بر این است که به مناطق مرزی و روستاها توجه ویژه شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در این حوزه 325 میلیارد تومان به روستاها اختصاص داده ایم چرا که اینترنت و تلفن جزو زندگی مردم است و باید با استفاده از سیستم خدمات الکترونیک به کار خود سرعت بخشند.
 
 
 
**تغییر سیاست در پست بانک 
 
وی گفت: پست بانک ها برای خرده بانکداری ایجاد شده اند و تغییر جهت داده ایم تا در مناطق محروم و روستاها به کار گرفته شوند.
 
واعظی افزود: منابع دهیاری ها باید در پست بانک باشد تا بتوانیم با این منابع و منابع خودمان برای اشتغال در روستاها تسهیلات کشاورزی، صنایع دستی و دامداری بدهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال فعالیت هایی هستیم که بتواند خدمت مردم را سرعت ببخشد که در این راستا برنامه گسترده شبکه ملی اطلاعات را شروع کرده ایم، بدین معنا که داخل کشور شرکت های دانش بنیان، شرکت های خصوصی و دانشگاه ها را تشویق کنیم تا موتور جستجوی بومی داشته باشیم که یکی در رابطه با دانشگاه امام حسین (ع) و یکی در دانشگاه یزد وجود دارد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: موتور جستجوی بومی دانشگاه امام حسین(ع) هفته آینده و موتور جستجوی دانشگاه یزد اردیبهشت 94 اعلام رسمی خواهد شد که به شبکه ملی اطلاعات وصل می شوند.
 
وی گفت: این کار در شورای عالی فناوری اطلاعات عنوان و همچنین طرح سلامت الکترونیک نیز در این جلسه نهایی شد که برای تمام مردم ایران به جای دفترچه بیمه ،اطلاعات در سیستم وجود دارد و وزارت بهداشت نیز کنترل دارویی را انجام می دهد.
 
واعظی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: به شهرستانی آمده ایم که روحیه برادری بین آحاد مردم این شهرستان وجود دارد.
 
وی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در کشور شخصیتی تاثیرگذار و از نظر اقتصادی موثر بوده اند.
 
وی اضافه کرد: من قبل از انقلاب مدت زیادی با حاج شیخ محمد هاشمیان در یک شهر و برای سال های طولانی کنار هم بودیم، بعد از انقلاب نیز نام مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی و تلاش هایی که برای ساختن کشور کردند و تاثیرات عمیقی که داشتند در مقاطع مختلف به نام رفسنجان و عملکرد رفسنجان با هم عجین شده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با مجموعه ای از مسوولان و مردمی زحمت کش، متدین و کارآمد مواجه شدم و اولین برخورد من با هاشمیان نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی سال 59 و 60 بود و از من خواست برای راه اندازی یک مخابرات مدرن و خرید دستگاه و تجهیزات مشاوره انجام دهیم.
 
وی بیان کرد: ایشان کسی بود که از ابتدا تا انتها این پروژه را تقبل کرد و برایم جالب بود.
 
واعظی گفت: همواره خودتان شهرستان رفسنجان را ساختید و زمانی که آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری بودند عده ای فکر می کردند تمام تسهیلات و بودجه ها به سمت رفسنجان سرازیر می شوند در صورتی که ایشان کشور را اداره می کردند، از این باب به رفسنجان کم مهری شده است. 
 
 
 
**طرح ستاد مثلث توسعه بسیار ارزشمند است
 
وی با اشاره به طرح ستاد مثلث توسعه در استان کرمان گفت: این کار بسیار ارزشمند است و در یک محیط همدلی بین نمایندگان مجلس، استانداری، فرمانداری، مسوولان، بخش خصوصی و سرمایه گذاری با نظارت ائمه جمعه تشکیل شده است.
 
واعظی افزود: از طرح تولید موتورسیکلت برقی با مزیت کاهش سوخت و کاهش آلودگی هوا در رفسنجان نیز حمایت می کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز پنجشنبه در آغاز سفری دو روزه به استان کرمان وارد رفسنجان شد.
 
نشست با نخبگان و فعالان حوزه آی سی تی و شرکت در مراسم افتتاح پروژه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان از جمله برنامه های فردا جمعه واعظی در مرکز استان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.