رسانه‌های اجتماعی

February 23, 2016
10:33 سه شنبه، 4ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76301

فیسبوک شرکت های ارائه دهنده اینترنت را برای واقعیت مجازی آماده می کند

فیسبوک امروز از راه اندازی پروژه ای به نام Telecom Infra خبر داد که در واقع ائتلافی از ارائه دهندگان سرویس های اینترنتی و شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی است و قرار شده روی چالش های مهندسی ارائه ویدئوهای با کیفیت بالا و واقعیت مجازی کار کنند.
 
این گروه 30 عضو اولیه دارد که شرکت هایی نظیر تی-موبایل، نوکیا و اینتل را در بر می گیرند. Telecom Infra در واقع از روی پروژه Open Compute مدلسازی شده است که در سال 2011 میلادی توسط فیسبوک و برای اشتراک گذاری طرح مربوط به محصولات دیتاسنتری آغاز گردید و ارتباط تنگاتنگی هم با طرح Internet.org فیسبوک دارد که قرار است ارتباط اینترنت را برای مناطق روستایی و کشورهای در حال توسعه فراهم نماید.
 
جی پاتریک رئیس واحد مهندسی و زیرساخت های جهانی فیسبوک در مطلبی اینطور نوشته است: همه روزه بر شمار افراد و دستگاه های متصل به اینترنت در سرتاسر دنیا اضافه می گردد و در نتیجه اشتراک گذاری تجربیات مملو از داده نظیر ویدئو و واقعیت مجازی نیز ساده تر می گردد. از همین رو ایجاد انطباق میان تقاضا و زیرساخت های مخابراتی کنونی به چالشی بزرگ بدل شده است چراکه این زیرساخت ها با سرعت مطرح شدن نیاز کاربران همخوانی ندارند.
 
شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی که در پروژه Telecom Infra مشارکت دارند  و همچنین تولید کنندگان سخت افزار قرار است همکاری های تازه ای را با یکدیگر آغاز نموده و طرح های خود را برای محصولاتی نظیر رادیوهای وایرلس و فیبرهای نوری ارائه دهند تا مدیریت، ذخیره سازی و ارائه داده ها برایشان ساده شود و همزمان شرکت های مخابراتی نیز از آن طرح ها استفاده نمایند.
 
این مساله مزیت های قابل توجهی را از باب هزینه و بهره وری برای مناطق روستایی و شهری به ارمغان خواهد آورد. این گروه همچنین قرار است که روی توسعه شبکه های 5G کار کنند.
 
گفتنی است با توجه به سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری فیسبوک برای خرید آکیلس در سال 2014، این شرکت بیشترین نفع مالی را از موفقیت واقعیت مجازی خواهد برد. کمپانی مورد بحث همچنین یکی از معدود نام هایی است که قادر است کل صنعت را در قالب طرح هایی نظیر TIP در یک جا گرد هم آورد.
 
و البته روشن است که تمامی اینها فقط و فقط به نفع فیسبوک خواهند بود چراکه هر کاربر جدید بهره مند از ارتباط اینترنتی پر سرعت عضو تازه ای برای این شبکه اجتماعی محسوب می گردد.
 
فیسبوک اعلام کرده، تمامی شرکت های علاقمند می توانند به این طرح ملحق شوند و حتی وبسایتی با دامنه Telecominfraproject.com راه اندازی کرده است تا اعضا و افراد علاقمند بتوانند روند پیشرفت پروژه را مشاهده نمایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.