بازی

فناوری اطلاعات

August 13, 2016
14:11 شنبه، 23ام مردادماه 1395
کد خبر: 78981

اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان به لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از تلاش این مجموعه برای توجه به گیمرها در لیگ بازی‌های رایانه‌ای خبر داد و برگزارکننده لیگ بازی‌های رایانه‌ای نیز جوایز اختصاص‌یافته به نفرات برتر این بازی‌ها را ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
 
حسن کریمی قدوسی در نشست خبری «لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران» که صبح امروز در محل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد، با بیان اینکه تا پیش از این عمده توجه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به سمت صنعت و بازی سازها و درآمدزایی بود، گفت: امسال قصد داریم به موضوع مهمی که مغفول بوده ینی بازی کردن بپردازیم و توجه ویژه‌ای به گیمرها داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی صنعت بازی در کشور قصد دارد امسال موضوع لیگ بازی‌های رایانه‌ای را با جدیت انجام دهد، گفت: در سال‌های گذشته با شرکت مکعب تعامل داشتیم و لیگ را برگزار کردیم، اما امسال از برنامه‌های اصلی بنیاد، لیگ بازی‌های رایانه‌ای است.
 
رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ادامه خاطرنشان کرد: از موضوعات مهم، اعزام نماینده ایران به لیگ جهانی بازی‌های رایانه‌ای است که همیشه نیز در این زمینه مقام آور بودیم. همچنین از آنجا که خود بنیاد متولی این بازی‌هاست سعی شده بازی‌ها از نظر محتوایی مشکلی نداشته باشند.
 
کریمی با اشاره به مسابقات ورزش‌های الکترونیک بیان کرد: ایران باید به مسابقات ورزش‌های الکترونیک توجه ویژه کند و کسب مقام نمایندگان در این حوزه برای کشور ما مانند بازی‌های المپیک اعتبار دارد، به همین دلیل امسال بنیاد به صورت مشخص وارد این موضوع شده است.
 
در این نشست همچنین عباس ارضی- نماینده مسابقات جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای (ESWC) و برگزارکننده لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران- با بیان اینکه لیگ بازی‌های رایانه‌ای در سال گذشته به صورت مسابقات حضوری در برج میلاد برگزار شد، افزود: این لیگ امسال با همکاری مکعب و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای شامل چهار رقابت است که اولین آن، مسابقات آنلاین است.
 
وی در ادامه بیان کرد: دومین محور، با اسم مسابقات بین الملی بازی‌های رایانه‌ای است و با هدف دستیابی به حضور و درگیر کردن یک میلیارد  گیمر در دنیا برگزار می‌شود. همچنین مسابقات جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای (فیفا) نیز برای چهارمین سال در برج میلاد برگزار می‌شود و قهرمان این بازی‌ها به بزرگترین رویداد بازی‌ها در کشور فرانسه می‌رود. در سال ۲۰۱۴ نوید برهانی از ایران برنده این مسابقات شد و در سال ۲۰۱۵، ایران مقام چهارم را کسب کرد.
 
برگزارکننده لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران با اشاره به جوایز نقدی و غیرنقدی مسابقات بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: جوایزی حدود ۱۰۰ میلیون تومان از طرف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به نفرات برتر داده خواهدشد و همچنین جوایز غیرنقدی در قالب اعزام نفرات برتر به مسابقات جهانی و حمایت از آنهاست.
 
ارضی با اشاره به زمان برگزاری لیگ بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: از ۳۱ مرداد، مسابقات بین‌المللی با حضور هفت کشور از جمله دانمارک، انگلیس و آلمان برگزار می‌شود. ۵ شهریور مسابقات نمایندگی شهرهای ایران به مدت یک هفته شروع می‌شود و نفرات برتر راهی تهران می‌شوند تا در مسابقات برج میلاد که از ۱۳ شهریور به مدت یک هفته برگزار می‌شود شرکت کرده و نفرات برتر به مسابقات فرانسه راهی شوند.
 
وی همچنین درباره مسابقات جهانی بازی‌ها توضیح داد: مسابقات جهانی بازی‌ها از سال ۲۰۰۳ به صورت منظم و غالبا در پاریس برگزار می‌شود و البته هدف داریم در سال های آینده میزبانی بخشی از این رقابت ها را اخذ کنیم و برگزاری این بازی‌ها را به ایران بیاوریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.