تلفن همراه

گوشی

January 17, 2017
10:44 سه شنبه، 28ام دیماه 1395
کد خبر: 82031

گوشی دارای نمایشگر تاشو و قابل تبدیل به تبلت

مایکروسافت در تلاش برای تولید گوشی هوشمندی با نمایشگر تاشوست که تفاوت آن با محصولات رقیب که در آینده تولید می شوند، قابلیت تبدیل شدن به تبلت است.
مایکروسافت اختراعی را در این زمینه به ثبت رسانده که نشان می دهد این شرکت موفق به اختراع نمایشگر تاشویی شده که بدون شکستن یا آسیب دیدن به طور کامل تا می شود و سپس به یک رایانه لوحی مبدل می شود.
 
 
پیش از این اخباری در مورد تلاش های اپل و سامسونگ برای تولید و عرضه گوشی هایی با نمایشگر خم شدنی منتشر شده بود و حالا مایکروسافت نیز با این دو شرکت رقابت می کند.
 
این گوشی در حالت تبلت به راحتی در قالب یک نمایشگر بزرگ قابل استفاده است و با توجه به قاب و پوشش پشتی که دارد می توان آن را بر روی میز گذاشت و به تصویر در حال پخش نگاه کرد.
 
منابع مطلع می گویند ممکن است مایکروسافت این نمایشگر را به گونه ای طراحی کند که از دو یا سه قسمت تا شود و بتوان به این طریق آن را کوچک تر کرد و به طور کامل در جیب جای داد. همچنین ممکن است هر یک از بخش های این نمایشگر بتوانند محتوای متفاوتی را نمایش دهند. هر چند در این زمینه هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست.
 
نکته جالب این است که مایکروسافت این اختراع را در اکتبر سال ۲۰۱۴ به ثبت رسانده، اما هنوز محصولی را بر این مبنا طراحی و عرضه نکرده است.
 
فردی که این اختراع را به ثبت رسانده کبر صدیقی نام دارد که قبلا برخی اجزای تبلت مایکروسافت مانند دوربین تبلت سرفیس و … را اختراع کرده بود. ممکن است گوشی سرفیس مایکروسافت امسال روانه بازار شود، اما این شرکت در مورد ویژگی های آن سکوت کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.