بازی

فناوری اطلاعات

July 11, 2017
18:32 سه شنبه، 20ام تیرماه 1396
کد خبر: 83947

فروشگاه و شبکه اجتماعی بازی‌های ایرانی آریو در نمایشگاه TGC 2017 معرفی شد

در جریان نمایشگاه TGC 2017 پروژه آریو معرفی شد که قرار است فعلاً یک فروشگاه و شبکه اجتماعی مخصوص گیمرها باشد و به مرور زمان فعالیتش گسترده‌تر شود.
 
نمایشگاه TGC 2017 از صبح روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه فعالیتش را در تهران با حضور فعالان ایرانی و خارجی حوزه بازی‌سازی آغاز کرد و حال در جریان آن، پروژه ایرانی جدیدی به اسم آریو معرفی شده است. آریو طبق گفته کوروش عباسی مدیر آریو، فعلاً یک فروشگاه و شبکه اجتماعی مخصوص گیمرها است که مخاطب آن تمام افرادی هستند که به بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند هستند یا در این زمینه فعالیت دارند.
 
آریو همچنین یک شبکه اجتماعی مخصوص گیمرها است که در آن گیمرها می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. همچنین آریو روی اندروید و PC فروشگاه نیز دارد و بازی‌های اندروید ایرانی از آن قابل خرید خواهند بود. ضمناً طبق گفته مدیر این پلتفرم، آریو قرارداد همکاری با یک سری بازی‌ساز خارجی نیز امضا کرده و قرار است بازی‌های آن‌ها نیز در آینده روی این پلتفرم و فروشگاه در دسترس قرار بگیرند. البته باید به این نکته اشاره کرد که تمامی بازی‌هایی که از طریق آریو قابل خرید خواهند بود، با مجوز رسمی ناشر آن‌ها منتشر می‌شوند و از قانون کپی‌رایت پیروی خواهند کرد.
 
آریو در مقطع فعلی تنها برای پی‌سی و اندروید در دسترس خواهد بود و قرار است در تاریخ نامشخصی از ۲۰۱۷، برای iOS و مک نیز در دسترس قرار بگیرد. طبق گفته مدیران آریو، این پلتفرم فعلاً قصد کسب درآمد از طریق بازی‌های پی‌سی را ندارد و هدفش بیش‌تر حمایت از بازی‌سازانی است که برای این پلتفرم بازی می‌سازند؛ به طوری که بازی‌های پی‌سی روی آریو به نوعی نشان داده می‌شوند تا کاربران با آن‌ها آشنا و برای خریدشان ترغیب شوند.
 
همچنین یکی از ویژگی‌های نسخه اندروید آریو، این است که مخاطبین آن می‌توانند به شکلی خلاقانه در آن امتیاز کسب کنند و جوایزی هم برای این منظور در نظر گرفته شده است. ضمناً همان‌طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، با اینکه آریو فعلاً در حد یک فروشگاه و شبکه اجتماعی فعالیت دارد، اما هدف مدیران آن تبدیل کردن آریو به یک برند است؛ به طوری که شاید در آینده لباس‌های گیمینگ یا حتی اسنک‌هایی با این برند روانه بازار شوند. آریو قرار است این هفته به صورت عمومی در دسترس قرار بگیرد و تا پایان شهریور یک سری جوایز خاص نیز خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.