رسانه‌های اجتماعی

November 2, 2017
12:20 پنجشنبه، 11ام آبانماه 1396
کد خبر: 85512

دوین میثاق نامه اخلاق حرفه ای برای کانال های تلگرامی!

جلسه شورای سیاست گذاری نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال بر تهیه میثاق نامه اخلاق حرفه ای و آموزش های رسانه ای به گردانندگان کانال های پرمخاطب تلگرامی تاکید کرد.
 
جلسه شورای سیاست گذاری نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال، روز دوشنبه گذشته در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) با حضور اعضای این شورا از مدیران مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، مدیران خبرگزاری ها و رسانه ها تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه، حمید ضیایی پرور، قایم مقام نمایشگاه با مروری  بر تاریخچه نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: این نمایشگاه در ده دوره گذشته، 6 دوره از سوی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال برگزار شده و 4 دوره آن را بخش خصوصی برگزار کرده است که امسال تصمیم گرفته شده دوباره به دست مرکز و وسیع تر از پیش برپا شود.
به گفته وی، این نمایشگاه امسال در 9 هزار متر مربع فضای مفید و با حضور حدود 500 شرکت در دسته های مختلف برگزار خواهد شد که نسبت به سال ماقبل 100 درصد رشد نشان می دهد.
ضیایی پرور همچنین با اعلام اینکه برای برگزاری 80 کارگاه ثبت نام قطعی انجام شده است، از حضور 150 استارت آپ مرتبط با حوزه تولید محتوای فرهنگی در این نمایشگاه خبر داد.
وی همچنین گفت: در نمایشگاه امسال پاویون ویژه ای برای رسانه های اجتماعی به ویژه کانال های تلگرامی درنظر گرفته شده است.
به گفته ضیایی پرور، تا کنون به یکصد کانال تلگرامی برتر شناسنامه «شامد» اعطا شده و به این ترتیب، این کانال ها نیز شامل سیاست های حمایت شامد خواهند شد.
قایم مقایم نمایشگاه رسانه های دیجیتال همچنین اعلام کرد که با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه جامعه المصطفی، برنامه ریزی برای حضور نمایندگانی از 15 کشور انجام شده و به این ترتیب نمایشگاه امسال، نخستین بار بین المللی خواهد بود.
وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 80 درخواست برای رونمایی رسمی از محصول در طول نمایشگاه ارسال شده است، افزود: در برنامه داریم که حداقل 15 مورد رونمایی رسمی را در طول نمایشگاه ترتیب دهیم.
در ادامه محمد خدادادی، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت شبکه های اجتماعی و لزوم ترویج فرهنگ استفاده از فضای مجازی خواستار امضای میثاق نامه اخلاق حرفه ای برای شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی در طول برگزاری نمایشگاه شد. 
همچنین صدیقه اعتماد سعید، رییس شبکه رادیویی سلامت به بیان نکاتی درباره فرهنگ سازی استفاده از فضای مجازی پرداخت.
در پایان این نشست مواردی به عنوان مصوبه جلسه شورای سیاست گذاری به این شرح اعلام شد:
برگزاری نشست تخصصی آسیب شناسی رسانه های اجتماعی با تمرکز بر معضل نهنگ آبی
برگزاری کارگاه بسته بندی پیام برای کانال های تلگرامی 
ارایه محتوا و سوژه برای انتشار بولتن برای مسوولان رده بالا
تهیه میثاق نامه اخلاق حرفه ای برای شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی
حفظ غرفه های نمایشگاه مطبوعات در صورت امکان
آموزش رسانه ای مستمر به مدیران رسانه های اجتماعی 
برگزاری همایش چالش ها و فرصت های صنعت تولید محتوا در حاشیه نمایشگاه
بررسی پیشنهاد ادغام نمایشگاه مطبوعات و رسانه های دیجیتال از سال آینده
ترغیب کانال های تلگرامی به دریافت کد شامد
اجرای طرح جذب شهروند خبرنگار برای رسانه ها با حمایت مرکز رسانه های دیجیتال
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.