تلفن همراه

گوشی

August 1, 2018
15:58 چهارشنبه، 10ام مردادماه 1397
کد خبر: 92779

تولیدکنندگان آسیایی موبایل از آمریکا جلو زدند

گزارش‌های منتشره از میزان فروش گوشی‌های هوشمند از تولیدکنندگان موبایل در جهان نشان می‌دهد که شرکت‌های سامسونگ و هواوی توانسته‌اند عملکرد موفقیت‌آمیزتری نسبت به اپل آمریکا را به ثبت برسانند.
 
به گزارش phonearena، کارشناسان و پژوهشگران آماری در موسسه تحقیقاتی IDC در تازه‌ترین گزارش میزان فروش گوشی‌های هوشمند تولیدکنندگان برتر موبایل در جهان اعلام کرده‌اند که شرکت کره‌ای سامسونگ با فروش ۷۱.۵ میلیون دستگاه موبایل در جهان از ابتدای سال جاری ۲۰۱۸ میلادی تاکنون توانسته است جایگاه نخست پرفروش ترین برند و شرکت تولیدکننده موبایل در جهان را به خود اختصاص داده است.
شرکت چینی هواوی نیز با فروش ۵۴.۲ میلیون در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی توانسته است با حضور در رتبه دوم این فهرست، از رقیب آمریکایی خود یعنی اپل با فروش تنها ۴۱.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند سبقت بگیرد. این بدان معناست که سهم سامسونگ از بازار موبایل ۲۰.۹ درصد، هواوی ۱۵.۸ درصد و اپل ۱۲.۱ درصد گزارش شده است.
 
شرکت‌های چینی شیائومی و اوپو نیز به ترتیب با فروش ۳۱.۹  و ۲۹.۴ میلیون دستگاه و اختصاص سهم ۹.۳ درصد و ۸.۶ درصد در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.
 
با نگاه مختصری بر جدول زیر می‌توان به وضوح دریافت که شرکت‌های آسیایی فعال در زمینه تولید گوشی هوشمند همچون سامسونگ، هواوی، شیائومی و اوپو همگی بر سایر رقبای خود همچون شرکت آمریکایی اپل برتری یافته و در به فروش بسیار بالاتری دست یافته‌اند.
این جدول همچنین نشان می‌دهد که در سال 2017 میلادی نیز سامسونگ همچنان در صدر جدول و فهرست پرفروش‌ترین برندهای موبایل قرار گرفته بوده است اما تفاوتی که آمار سال 2018 با سال قبل از آن می‌کند، جابجایی رتبه اپل و هواوی است، به گونه‌ای که اپل در سال گذشته میلادی، با فروش 41.0 میلیون دستگاه گوشی در رتبه دوم و هواوی با فروش 38.5 میلیون دستگاه گوشی در رتبه سوم این فهرست جای گرفته بوده‌اند و حالا جای این دو شرکت چینی و آمریکایی با هم عوض شده است.
 
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که قیمت بالای جدیدترین پرچمدار اپل یعنی آیفون ۱۰ یکی از عوامل افت و روند نزولی میزان فروش این شرکت آمریکایی بود و موجب شد بسیاری از کاربران به محصولات مشابه از سایر برندهای جهان همچون سامسونگ، هواوی و غیره روی بیاورند.
 
برخی دیگر از تحلیلگران هم می‌گویند اینکه هواوی از اپل جلو زده است، بسیار تعجب برانگیز است چراکه اگر سامسونگ از اپل سبقت می‌گرفت، چندان جای تعجب نداشت چون این دو شرکت همواره از رقیبان سرسخت یکدیگر بوده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.