امنیت

رگولاتوری

November 5, 2018
17:33 دوشنبه، 14ام آبانماه 1397
کد خبر: 95378

جزئیات حمله رژیم غاصب به زیرساخت‌های ارتباطی ایران

وزیر ارتباطات اعلام کرد که حمله سایبری که با هدف صدمه به زیرساخت‌های ارتباطی امروز انجام شده بود، دفع شد.
 
وزیر ارتباطات حمله به زیرساخت‌های ارتباطی ایران را تایید و در واکنش به حمله سایبری ناموفق رژیمی که سابقه چنین رفتاری را در کارنامه خود دارد، اعلام کرد که این موضوع را از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم.
 
محمدجواد آذری جهرمی در پیام توییتری خود اعلام کرده "رژیمی که سابقه‌ی آن در بکارگیری سلاح سایبری در پرونده‌هایی چون استاکس نت مشخص است، اینبار تلاش داشت به زیرساخت‌های ارتباطی ایران صدمه‌ای وارد کند، البته به لطف هوشیاری تیمهای فنی، دست خالی بازگشت. این اقدام خصمانه را از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم".
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌چنین منبع حملات سایبری صبح امروز به زیرساخت شبکه ارتباطی کشور را از شرکت اینترنتی بنام «گلدن لاین» اعلام کرد و از پیگیری حقوقی آن در مجامع بین‌المللی از طریق وزارت امور خارجه خبر داد.
 
محمدجواد آذری جهرمی در تشریح جزئیاتی از حملات سایبری گفت: امروز صبح این حملات شکل جدی‌تری به خود گرفت و از یک شرکت اینترنتی به نام شرکت گلدن لاین اینترنت، این رژیم حملات طراحی شده و مقصد حملات به سمت زیرساخت شبکه ارتباطی کشور و بیش‌تر به سمت شبکه ارتباطات تلفن همراه بوده است.
 
هم‌چنین حمید فتاحی – معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت – در پیامی اعلام کرده بود که از امروز حملات پراکنده از مبداء یک رژیم غاصب به برخی زیرساخت‌های ارتباطی ایران آغاز شده که همگی با قدرت دفع شده‌اند. این برای مردم دنیا دیگر عجیب نیست: ادعای حقوق بشر می‌کنند و ملتی را به خاک و خون می‌کشند. ادعای واهی حمله سایبری از طرف ایران می‌کنند و خود حملاتی را ترتیب می‌دهند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.