بازی

فناوری اطلاعات

April 26, 2019
17:52 جمعه، 6ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99076

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تغییر کرد

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تغییر کرد و حسن کریمی‌جای خود را به صادق پژمان داد.
 
حسن کریمی‌قدوسی تیرماه سال 1394 به عنوان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انتخاب شد. او که از بخش خصوصی و به عنوان یک بازی‌ساز به بنیاد آمد تا در توسعه صنعت بازی‌سازی نقش بازی کند، به عنوان قائم مقام بنیاد ملی بازی‌ها منصوب شد و پس از آن از حدود 4 سال پیش مدیرعاملی این بنیاد را برعهده گرفت.
 
کریمی‌در طول مدت فعالیتش به عنوان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تلاش کرد ارتباط صنعت بازی‌سازی ایران با بازارهای جهانی را برقرار کند و یکی از شاخص‌ترین اقدامات او، برگزاری دو دوره رویداد TGC با حضور بازی‌سازان و ناشران مطرح خارجی و با همکاری شرکت Game Connection فرانسه در تهران بود. او همچنین با راه‌اندازی سامانه همگرا، تلاش کرد نحوه تخصیص اعتبارات حمایتی دولت به بازی‌سازان را شفاف و نظام‌مند کند.
 
یکی از اقدامات مهم کریمی‌نیز تصویب دریافت عوارض از بازی‌های خارجی بود که پس از سال‌ها مذاکره با مجلس، در بودجه سال 97 برای نخستین بار گنجانده شد. تغییر مدل برگزاری جشنواره بازی‌های ویدیویی، تصویب سند ملی حمایت از صنعت بازی‌های رایانه‌ای در شورای عالی فضای مجازی و توسعه فعالیت‌های انستیتو ملی بازی‌سازی، از دیگر اقدامات مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی‌ها در طول فعالیتش بود.
 
کریمی‌در توییتر خود این خبر را تایید و برای پژمان آرزوی موفقیت کرد.
 
صادق پژمان مدیرعامل جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خواهد بود. او در سال 1391 و در زمان حضور امیر خوراکیان رییس وقت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاون فعلی مرکز ملی فضایی مجازی، به عنوان مدیر روابط عمومی‌این سازمان فعالیت می‌کرد. او در سال 93 نیز سردبیری مجله همشهری معماری را برعهده داشت.
 
پژمان همچنین به عنوان مدیر بازرگانی برج میلاد تهران مشغول به فعالیت بوده است.
 
سوابق کاری صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به این ترتیب است:
– رییس فرهنگ سرای رسانه شهرداری تهران ٨٩ تا ٩٠
– معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ٩١ تا ٩٣
– معاون مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ٩٣ تا ٩۴
– معاون بازرگانی شرکت برج میلاد ٩۴ تا ٩٨
– مشاور مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از ٩٣.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.