تلفن همراه

گوشی

April 26, 2019
18:39 جمعه، 6ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99085

طراحی غیر معقول شیائومی برای حذف بریدگی صفحه نمایش

شهر سخت افزار: در سال‌های اخیر شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند از جمله شیائومی پتنت‌های مختلفی را برای حذف بریدگی ناچ به منظور دستیابی به صفحه نمایش بدون حاشیه ارائه داده‌اند. حال به تازگی در همین راستا شیائومی پتنت جدید دیگری منتشر کرده است که در آن شاهد استفاده از ناچ معکوس هستیم؛ ایده‌ای که بریدگی ناچ هم آزار دهنده تر به نظر می‌رسد.
 
eerww.jpg
 
اخیراً ایسوس از لپ‌تاپ زنبوک S13 خود با صفحه نمایش بدون حاشیه رونمایی کرده بود؛ ایسوس برای دست یابی به صفحه نمایش بدون حاشیه، وب‌کم این لپ‌تاپ را بر روی یک ناچ معکوسی نصب کرده بود. استفاده از این طراحی برای یک لپ‌تاپ کاملا منطقی و ایده‌آل به نظر می‌رسد، اما استفاده از ناچ معکوس بر روی گوشی هوشمند چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد. اخیراً پتنت جدیدی از گوشی هوشمند بدون حاشیه شیائومی منتشر شده است که در ان شاهد استفاده از برآمدگی در قسمت بالایی صفحه نمایش برای قرار دادن دوربین سلفی دوگانه هستیم؛ این بر آمدگی به اصطلاح ناچ معکوس نامیده می‌شود که استفاده از آن بر روی گوشی هوشمند می‌تواند برای کاربران آزار دهنده باشد.
 
این پتنت توسط شیائومی در سال 2018 در دفتر مدیریت مالکیت فکری ملی چین (CNIPA) به ثبت رسیده است. در تصاویر منتشر شده از این پتنت شاهد طراحی غیر معمول شیائومی برای حذف حاشیه صفحه نمایش هستیم. در حال حاضر اکثر شرکت‌ها برای کاهش حاشیه صفحه نمایش از بریدگی ناچ استفاده می‌کنند، اما برخی از شرکت‌ها مانند سامسونگ استفاده از بریدگی نقطه‌ای را به استفاده از ناچ در پرچمداران خود ترجیح داده‌اند. از طرفی برخی از شرکت‌های چینی مانند Vivo و OppO بجای استفاده از بریدگی نقطه‌ای و ناچ، از مکانیزم کشویی دستی و موتور دار یا دوربین بیرون جهنده برای مخفی سازی دوربین سلفی و کاهش حاشیه صفحه نمایش استفاده کرده‌اند.
 
البته استفاده از ماژول کشویی و دوربین بیرون جهنده هم محدودیت‌هایی در زمینه مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر نفوذ اب را برای گوشی‌های هوشمند ایجاد می‌کند؛ همچنین اکثر کاربران درباره طول عمر این ماژول‌ها نگرانی‌هایی دارند که هیچ‌وقت برطرف نمی‌شود. در نهایت ای پتنت فقط یک طرح مفهومی بوده و تولید آن در قالب یک گوشی تجاری توسط شیائومی چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.