بازی

فناوری اطلاعات

June 10, 2019
15:39 دوشنبه، 20ام خردادماه 1398
کد خبر: 100145

برگزاری دور جدید «جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران»

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از برگزاری دوره جدید بزرگ‌ترین مسابقات بازی‌های ویدئویی ایران با تغییرات و بهبودهای گسترده خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خوبی که طی سال‌های گذشته از این رویداد شد، بنا داریم دوره‌ی جدید این مسابقات را گسترده‌تر و در سطح کیفی بهتری برگزار کنیم.
 
سیدصادق پژمان از تغییر اسم و برند رویداد مسابقات بازی‌های ویدئویی خبر داد و بیان کرد: طی چهار سال گذشته این رویداد تحت عنوان «لیگ بازی‌های رایانه‌ای» برگزار شده است، اما با توجه به این که این مسابقات قرار نیست در پروسه و فرمت برگزاری لیگ باشد، نام مسابقات به «جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران» (Iran Games Cup) تغییر داده شده است.
 
وی با اشاره به افزایش و گسترش رشته‌های این مسابقات، اعلام کرد: با بررسی‌ها و نیازسنجی‌های انجام شده، علاوه بر رشته‌های سال گذشته، دو تا سه رشته جدید در ژانرهای متفاوت به مسابقات افزوده می‌شود تا هم تنوع بیش‌تری به مسابقات داده شود و هم بازیکنان این رشته‌ها نیز بتوانند در بزرگ‌ترین مسابقات بازی‌های ویدئویی کشور به رقابت با یک‌دیگر بپردازند. همچنین بخش جنبی مسابقات بازی‌های جدی را هم اضافه خواهیم کرد که نوع بازی و جزئیات آن به‌زودی اعلام می‌شود.
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به اختصاص اعتبار قابل توجه برای جوایز این دوره از مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، جوایز نقدی مسابقات بیش‌تر از سال گذشته خواهد بود و در تلاش هستیم مقدمات اعزام برگزیدگان رشته‌هایی که مسابقات جهانی معتبر دارند با همکاری و مشارکت دستگاه‌های دیگر فراهم شود. همچنین جهت تسهیل حضور شرکت‌کنندگانی که از شهرستان‌ها ثبت‌نام می‌کنند، تمهیداتی اندیشیده شده است و مسابقات استانی ابتدا در چند نقطه از کشور برگزار خواهد شد و سپس نفرات برتر طبق سهمیه در بخش نهایی حضور خواهند یافت.
 
بنا بر اعلام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مسابقات «جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران» با مشارکت حداکثری سازمان‌ها و نهادهای مختلفی همچون کانون پرورش فکری، انجمن ورزش‌های الکترونیک و ادارات ارشاد استان‌ها برگزار خواهد شد. ثبت‌نام این مسابقات طبق زمان‌بندی تعیین شده از هفته نخست تیر ماه آغاز می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.