رسانه‌های اجتماعی

June 25, 2019
19:10 سه شنبه، 4ام تیرماه 1398
کد خبر: 100498

آغاز فعالیت سامانه هلال احمر در پیام رسان گپ

سامانه هوشمند امداد و نجات و اطلاع رسانی هلال احمر برروی شبکه پیام رسان گپ قرار گرفت.
 
به گزارش واحد روابط عمومی پیام رسان گپ، دکتر مهدی انجیدنی مدیر عامل پیام رسان گپ ضمن اعلام این خبر گفت: پیام رسان گپ به عنوان یکی از دو پیام‌رسان ملی کشور جهت پیاده سازی سرویس‌های دولت الکترونیک توسط مرکز ملی فضای مجازی معرفی شده است، لذا در این راستا گپ با همکاری وزارت ارتباطات و اتصال به شبکه خدمات دولت (GSB) اقدام به پیاده‌سازی خدمات مختلف دولت الکترونیک بر بستر گپ کرده است.
 
وی ادامه داد: با وقوع سیل در کشور، تیم گپ در ایام نوروز تلاش کرد در حد توان خود اقدام موثری برای کمک به سیل‌زدگان و جمعیت هلال احمر انجام داده و برپایه زیرساخت‌های گپ، یک " سامانه امداد و نجات مکان محور (LBRS) " پیاده‌سازی کند؛ هم اکنون این سامانه با آدرس Gap.im/112 در قالب یک بات گپ ( برای مخاطبین ) و داشبوردهای مدیریتی برای سازمان هلال‌احمر آماده شده، که با تایید آن سازمان، آماده بهره برداری نیز شده است.
 
مدیرعامل پیام رسان گپ با اشاره به قابلیت‌های این سامانه گفت: درخواست کمک و اعلام شرایط خطر بر پایه موقعیت دقیق جغرافیایی ، اطلاع رسانی هوشمند مکان محور، جمع آوری‌ کمک‌های نقدی ریالی و بین المللی و دسترسی سریع به اطلاعات سازمان هلال احمر از مهمترین قابلیتهای این سامانه محسوب می شود.
 
وی اضافه کرد: با کمک این سامانه مخاطب به آسانی می‌تواند درخواست کمک خود را با بر حسب نقطه دقیق جغرافیایی توسط گپ ثبت کند و پس از ثبت درخواست کمک و نیروهای امدادی قرار داشته باشد.
 
انجیدنی در مورد جمع آوری کمکهای نقدی به قابلیت کیف پول الکترونیکی گپ اشاره کرد و افزود: پیام رسان گپ دارای یک کیف پول با بیش از ۱۰۰ درگاه پرداخت داخلی و بین المللی است و کاربران می‌توانند به صورت ریالی و ارزی و با درگاه‌های بانکی کشور و یا درگاه‌های پرداخت بین المللی ویزاکارت و مسترکارت و … نسبت به پرداخت کمک‌های نقدی اقدام‌ کنند که مبالغ پرداختی کاربران به کیف پول سازمان هلال احمر در گپ و از آنجا به حساب‌های بانکی مد نظر سازمان هلال احمر واریز خواهد شد.
 
وی در مورد نحوه همکاری با سازمان هلال‌احمر گفت: این سامانه از نوروز سال جاری عملیاتی شده بود و بعد از بررسی های فنی سازمان هلال احمر هم اکنون به صورت کامل اجرایی شده است.
 
به گفته انجیدنی در این همکاری سامانه «امداد و نجات مکان‌محور» به سازمان هلال‌احمر تحویل و نحوه استفاده از آن نیز آموزش داده می‌شود.
 
گفتنی است ، تنها «سامانه امداد و نجات و اطلاع رسانی هوشمند مکان محور» کشور با آدرس Gap.im/112 در قالب یک بات گپ ( برای مخاطبین ) اجرایی شده است ، البته نگهداری و پشتیبانی آن به صورت رایگان توسط پیام رسان گپ صورت خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.