رسانه‌های اجتماعی

July 15, 2019
18:10 دوشنبه، 24ام تیرماه 1398
کد خبر: 100965

«بله» می‌خواهد رقیب تلگرام در ایران شود

آپدیت جدید بله شباهت این پیام رسان ایرانی با پیام رسان تلگرام را دوچندان کرده است.
یکی از خصوصیات بارز پیام‌رسان تلگرام امکان لینک اختصاصی به هر یک از پست‌های منتشر شده در کانال‌های مختلف اطلاع‌رسانی است که حالا پیام رسان بله این امکان را در نسخه جدید خود برای کانال‌های این پیام رسان ایجاده کرده است.
 
به گزارش روابط عمومی سداد در نسخه جدید پیام‌رسان بله ۲۰ قابلیت جدید به این پیام رسان اضافه شده است. این نسخه جدید که با عنوان «بله فشان» ارائه شده خدماتی شامل ارسال گیف و تبدیل ویدیو به گیف، ایجاد رسانه‌های مشترک (فیلم، عکس و …) در پروفایل شخص،کانال و گروه و همچنین مشاهده یا حذف حافظه‌ اشغالی توسط فایل، فیلم، مستندات و صوت‌ ارائه شده است.
 
 
ویرایش عکس قبل از ارسال و امکان ارسال فایل اصلی آن، ایجاد لینک یکتای هر پست کانال، پاسخ سریع به پیام با کشیدن آن به سمت چپ، پسند راحت‌تر پست‌های کانال، مشاهده یا خلع مدیران کانال توسط مالک آن و همچنین ویرایش پست‌های آنها، مشاهده تاریخ روز مرتبط در هنگام اسکرول در صفحه چت، خلاصه کردن خودکار متن‌های طولانی در پیام‌ و امکان ایجاد لینک با عنوانی مانند « ادامه مطلب» برای متن‌های طولانی از جمله قابلیت‌های جدید اپلیکیشن بله است.
 
از دیگر ویژگی‌های جدید این پیام‌رسان می‌توان به هشدار امنیتی با نام «بازوی بله» در صورت ورود فرد دیگر با اکانت کاربر، صدای اعلان مخصوص بله و امکان تغییر آن، فعال کردن صدای ارسال و دریافت پیام در هنگام گفت‌وگو، مشاهده استیکرهای مرتبط با یک ایموجی، ارسال عکس یا هر فایل دیگر به بازوی پشتیبانی، بهبود و توسعه رابط کاربری کارت به کارت، میانبر خرید شارژ و بسته اینترنت و رفع برخی اشکالات گزارش شده اشاره کرد.
 
به نظر می‌رسد نزدیک کردن خصوصیات این پیام رسان داخلی به تلگرام می‌تواند موجب جذب کاربران بیشتر به استفاده از این سرویس شود علاوه بر اینکه این پیام رسان قابلیت ارائه خدمات بانکی را نیز داراست، این درحالی است که امکان ارائه خدمات پرداخت تلگرام در ایران حتی با وجود فیلتر بودن این سرویس در کشور قابل استفاده نیست. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.