اپراتورها

تلفن همراه

گوشی

July 26, 2019
15:41 جمعه، 4ام مردادماه 1398
کد خبر: 101205

گوشی‌ها چگونه شبکه اپراتور را مختل می‌کنند؟!

مشکلات مربوط به قطع شدن گوشی می‌تواند از رجیستری یا عدم تطابق با تجهیزات اپراتور ناشی باشد. در هر صورت گوشی غیرمجاز در هیچ یک از شبکه اپراتورهای تلفن همراه سرویس نمی‌گیرد و از یک زمان به بعد قطع می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، با برخی از مشترکان تلفن‌های همراه در مقطعی تماس گرفته و گفته شده تلفن همراهشان در شبکه‌ی اپراتور اختلال ایجاد می‌کند و به همین دلیل لازم است گوشی خود را عوض کنند. هر چند این ادعا از سوی اپراتورها رد شده است.
 
iran HS market.jpg
 
البته در مقاطعی هم برخی از کاربران ادعا داشتند اینترنت همراهشان دچار برخی مشکلات شده و درحالی که قرار بوده اینترنت بدون فیلتر برایشان فعال شود، نه تنها اینترنت بدون فیلتر برای گوشی‌شان فراهم نشده، بلکه دیگر توانایی استفاده از اینترنت خط خود را ندارند و تماس‌های مکرر با اپراتورها هم نتیجه‌ای نداشته است.
 
در این راستا، سیدمحمد امامی – مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در پاسخ به این‌که آیا این امکان وجود دارد که توسط یک گوشی در شبکه اپراتور اختلال ایجاد شود به ایسنا گفت: عمده مشکلات مربوط به قطع شدن گوشی، به رجیستری برمی‌گردد و در این صورت رگولاتوری می‌تواند موضوع را بررسی کند و یا ممکن است حالتی پیش بیاید که عدم تطابقی با تجهیزات اپراتور داشته باشد که البته احتمالش کمتر است.
 
وی ادامه داد: پس از زمانی که ما درباره‌ی گوشی طرح رجیستری را اجرا کردیم، این امکان وجود دارد که درصورت غیرقانونی بودن گوشی، اخطار قطع داده شود. بنابراین اگر رجیستری مشکلی برای آن شبکه ایجاد کرده باشد که علت آن برمی‌گردد به این‌که گوشی استاندارد نیست یا غیرمجاز است و یا تغییر غیرمجازی در آن اتفاق افتاده، شخص باید به اپراتور یا سازمان مراجعه کند تا موضوعش بررسی شود.
 
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این‌که در چه صورت ممکن است از اپراتور با فردی تماس گرفته و اخطار قطع شدن سرویس برای یک گوشی را بدهند، گفت: اگر در این تماس گفته شده گوشی در شبکه اختلال ایجاد می‌کند، منظور این است که یا گوشی استاندارد نیست، یا غیرمجاز است، یا تأیید نمونه ندارد. همه اینها محتمل است و مشترک هم باید این مشکلات را اصلاح کند و یک گوشی بدون اشکال استفاده کند.
 
امامی با بیان این‌که اگر گوشی مشترک شرایط خاصی داشته باشد، احتمال قطع سرویس بدون تماس گرفتن هم وجود دارد، اظهار کرد: در مجموع اگر اپراتور تماس بگیرد که بخواهد مشکلی را حل کند، می‌خواهد رضایت مشترک را جلب کند و یا مشکلی را حل کند. زیرا باید توجه داشت که گوشی غیرمجاز در هیچ یک از شبکه اپراتورهای تلفن همراه سرویس نمی‌گیرد و ممکن است در مقطعی سرویس بگیرد اما از زمانی به بعد قطع می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.