تلفن همراه

گوشی

August 30, 2019
13:23 جمعه، 8ام شهریورماه 1398
کد خبر: 102824

گوشی 64 مگاپیکسلی شیائومی معرفی شد

 
گوشی ۶۴ مگاپیکسلی شیائومی جدیدترین موبایل این شرکت از سری گوشیهای « ردمی نوت » معرفی شد.
 
اوایل سال 2019 بود که شیائومی ردمی نوت 7 را با دوربین 48 مگاپیکسلی روانه بازار کرد و حالا این غول چینی با معرفی ردمی نوت 8 پرو خودش را به یکی از اولین کمپانی‌هایی تبدیل کرده که اسمارت‌فونی با سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی تولید کرده است. البته یکی دو روز پیش شرکت Realme نیز معرفی نصفه و نیمه‌ای از گوشی جدید خود با نام XT با دوربین 64 مگاپیکسل داشت اما کمپانی شیائومی نوت 8 پرو خود را به طور رسمی و مفصل معرفی کرده است. حال تشخیص اینکه کدام شرکت زودتر گوشی 64 مگاپیکسلی خود را معرفی کرده بر عهده خودتان است.
 
اما گوشی ۶۴ مگاپیکسلی شیائومی به چه دردی می‌خورد؟ خب در اینجا منظور از 64 مگاپیکسل در اصل مجموع پیکسل‌های 4 لنزی است که در کنار یکدیگر یک تصویر کامل را ثبت می‌کنند و هر یک از این لنزها وظیفه خاصی بر عهده دارند. برای مثال یکی مسئول تشخیص عمق و دیگری وظیفه جذب نور بیشتر را برعهده دارد. نتیجه همکاری این لنزها در کنار یکدیگر ثبت یک تصویر کامل 12 مگاپیکسلی توسط ردمی نوت 8 پرو شیائومی است که نور و جزئیات تصویر ثبت شده با دوربین این گوشی خیلی بیشتر از تصاویر ثبت شده توسط یک دوربین تک لنزی 14 مگاپیکسلی است. البته گفته شده که سنسور 64 مگاپیکسلی مدل GW1 شرکت سامسونگ قادر است تصاویر نهایی را با کیفیت 16 مگاپیکسل ثبت کند.
 
چه مواقعی باید عکس‌های عادی گرفت؟
در برخی شرایط مانند مکان‌هایی که نور خیلی زیادی وجود دارد، ممکن است بخواهید از حالت 1:1 یا از همان حالت 64 مگاپیکسلی دوریبن استفاده کنید اما در این مواقع حالت 16 مگاپیکسل خیلی مناسب‌تر خواهد بود. برای مثال تصاویری که در حالت 64 مگاپیکسلی با دوربین گوشی جدید Realme ثبت شده‌اند نشان می‌دهند که در بخش‌هایی از تصاویر جزئیات تا حدودی از بین رفته‌اند، حتی با اینکه پردازش خییل سنگینی روی تصاویر ثبت شده توسط گوشی انجام گرفته است.
 
به هر حال گوشی ۶۴ مگاپیکسلی شیائومی یا  ردمی نوت پرو 8  معرفی شده و قرار است به زودی پا به عرصه رقابت بگذارد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به نمایشگر 6.55 اینچی با روزولوشن 1080p، سنسور اثرانگشت درون نمایشگر و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی اشاره کرد. ردمی نوت پرو 8 همچنین از پردازنده مخصوص گیمینگ مدل Helio G90T شرکت مدیاتک، 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی بهره می‌برد.
 
نوت 8 عادی هم معرفی شد
البته در کنار گوشی ۶۴ مگاپیکسلی شیائومی یا  نوت 8 پرو، شیائومی از ردمی نوت 8 عادی هم رونمایی کرد که به نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن 1080p، پردازنده 665 اسنپدراگون، سنسور اثرانگشت در پشت بدنه و سیستم دوربین 48 مگاپیکسلی مجهز شده است. ضمنا دوربین سلفی نوت 8 هم 13 مگاپیکسل بوده و یک باتری 4000 میلی‌آمپر/ساعت نیز در آن استفاده شده است.
 
حال به قسمت جذاب ماجرا می‌رسیم که شیائومی همواره سابقه خوبی در آن داشته است. گوشی نوت 8 جدید شیائومی همانند نسخه قبلی خود با قیمت پایه 140 دلار عرضه می‌‌شود و نوت 8 پرو نیز تنها 195 دلار قیمت دارد.
 
قرار است هردو گوشی ابتدا در کشور هند عرضه شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.