بازی

فناوری اطلاعات

September 4, 2019
10:57 چهارشنبه، 13ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103104

افتتاح رسمی مرکز نوآوری بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان

 
مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گفت: این مرکز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه اصفهان تاسیس شده و به زودی به صورت رسمی افتتاح می‌شود.
 
جواد راستی با اعلام این خبر، اظهار کرد: دانشگاه اصفهان از سال ۹۲ دارای یک مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای است که درحال حاضر این مجموعه با حمایت یک میلیارد تومانی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گسترش یافته است. 
 
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر این مرکز به صورت کامل راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: این مرکز پا را فراتر از بازی‌های کامپیوتری گذاشته و مواردی همچون واقعیت مجازی و یا واقعیت ترکیبی در قالب بازی جدی برای درمان را که بتوان با آن به خلق ثروت رسید، تحت پوشش قرار می‌دهد.
 
مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گفت: با توجه به گسترده بودن بخش صنایع سرگرمی و ظرفیت‌های فراوان آن در جهت جذب مخاطب و ثروت آفرینی، این مجموعه به مرکز نوآوری تبدیل شده است.
 
راستی افزود: در این مرکز در زمینه‌های بازی‌های رایانه‌ای، پویانمایی (انیمیشن)، واقعیت مجازی، واقعیت ترکیبی، شبیه‌سازی و بازی‌های درمانی کارهای آموزشی، پژوهشی، کارآفرینی و نوآوری انجام می‌شود، همچنین این مرکز مجهز به آزمایشگاه تخصصی و کلینیک بازی درمانی نیز است.
 
وی یادآور شد: این مرکز به تمام امکاناتی که برای تیم‌های بازی‌ساز نیاز است، تجهیز شده است که شامل "کلاس‌های آموزشی"، "استودیو ضبط صدای مجهز به ابزارهای پیشرفته"، "سایت کامپیوتری"، "آزمایشگاه اختصاصی واقعیت مجازی"، "آزمایشگاه موشن کپچر برای ضبط انیمیشن"، "آزمایشگاه برد گیم" و "فضایی برای استقرار و کار تیم‌ها" و "آزمایشگاه تست بازی" است. 
 
راستی توضیح داد: سایت کامپیوتر این مرکز مجهز به ۲۰ دستگاه کامپیوتر پرقدرت مناسب برای رندرسازی بازی‌ها است. اتاق تست این مرکز نیز مجهز به گوشی‌های موبایل و تبلت با آخرین تکنولوژی روز دنیا برای آزمایش اپلیکیشن‌های تولید شده است. 
 
مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان ادامه داد: اتاق صدای این مرکز قابلیت ضبط صدای فیلم‌ها و انیمیشن‌ها با کیفیت بالا را دارد و یکی از مجهزترین استودیوهای ضبط صدای انیمیشن در ایران است.
 
علاقه‌مندان به بازی‌سازی، حمایت علمی می‎‎شوند
 
وی در خصوص دیگر بخش‌های این مرکز گفت: اتاق "موشن کپچر" مجهز به  سنسوری است که روی بدن انسان نصب می‌شود و حرکت بدن را به صورت سه بعدی به کامپیوتر منتقل می‌کند و در زمان ساخت انیمیشن می‌توان بجای مدل‌سازی سه بعدی در کامپیوتر، از این لباس استفاده کرد.
 
راستی با بیان اینکه این مرکز مجهز به دو آزمایشگاه است، تصریح کرد: این مرکز علاوه بر آزمایشگاه تست بازی، مجهز به آزمایشگاه واقعیت مجازی است که شامل دو ست واقعیت مجازی و یک ست واقعیت ترکیبی با هدست و دسته است که علاوه بر ساخت بازی سرگرم کننده، در ساخت بازی آموزشی نیز فعال است. در حال حاضر یک نمونه بازی برای درمان نارساخوانی کودکان در این بخش راه اندازی شده است.
 
مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گفت: در این مرکز ایده‌های جدید، خلاقانه و نوآورانه در زمینه صنایع سرگرمی از جمله بازی‌های رایانه‌ای، شبیه سازی، پویانمایی (انیمیشن) و واقعیت مجازی عرضه می‌شود که مبتنی بر دانش و پژوهش مورد حمایت قرار گرفته و به محصول برای عرضه به بازار تبدیل می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه جامعه هدف این مرکز، بازی‌سازان و علاقه‌مندان به صنعت سرگرمی است، خاطرنشان کرد: تمام علاقه‌مندان به حوزه سرگرمی و بازی‌سازی از سنین مختلف می‌توانند به این مرکز مراجعه و از امکانات آن استفاده کنند. افرادی که بدنبال کار در این حوزه هستند، حمایت علمی می‌شوند.
 
راستی، آینده این مرکز را بسیار روشن پیش‌بینی کرد و افزود: این مجموعه در بخش‌های آموزش، پژوهش و کارآفرینی برای خلق ثرت از حوزه سرگرمی فعال است و با توجه به اینکه تنها مرکز مجهز در تمام کشور است، می‌تواند به قطب منحصر به فردی در حوزه سرگرمی تبدیل شود.
 
امضای پلتفرم مشترک در حوزه تولید محتوا
 
مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان از تفاهم‌نامه همکاری با یک فروشگاه نرم‌افزار اندروید و تنها شتاب‌دهنده حوزه گیم در کشور خبر داد و گفت: مدیران این دو مجموعه به منظور بازدید و مذاکره برای ایجاد پلتفرم مشترک در حوزه تولید محتوا به اصفهان سفر کرده و از نزدیک از این مجموعه بازدید کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.