باندپهن

September 8, 2019
10:46 یکشنبه، 17ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103271

برخی با شفافیت مخالف هستند / رضایت مندی مردم از خدمات ملاک موفقیت دستگاه ها است/استان فارس دارای رتبه هشتم زیرساخت های ارتباطی و الکترونیکی

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری شهرستان لار با بیان اینکه دغدغه امروز مردم بحث گرانی ها و اشتغال است، تاکید کرد: اگر اقدامات متعددی توسط دستگاه ها انجام شود ولی این دو مسئله به عنوان دغدغه اصلی مردم باقی بماند، بیانگر این است که رضایت حاصل نشده است.
به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه شورای اداری شهرستان لار گفت: امروزه فناوری اطلاعات به نیاز اصلی مردم در کنار نیازهای ابتدایی شان تبدیل شده است و فناوری اطلاعات می تواند به عنوان ابزاری برای حل بخشی از مشکلات مردم و مدیریت فضای فعلی کشور مورد استفاده قرار گیرد.
وی تصریح کرد: هر پروژه ای که تعریف می شود باید هدف داشته باشد و هر دستگاهی که با ارائه خدماتش رضایت مندی مردم را افزایش دهد در کار خود موفق بوده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: اگر اقدامات متعددی در دستگاه ها انجام شود ولی به دغدغه های ذهنی مردم و و رفع آنها توجه نشود ضریب موفقیت در راه رسیدن به هدف مطلوب کاهش می یابد.
وی افزود: امروز عده ای از توسعه فناوری اطلاعات  به واسطه خصلت شفاف سازی آن و مشخص شدن دست اندازی هایشان به بیت المال در شبکه های مجازی نگرانند و مرتب به دنبال این هستند که این فضا را تحت تاثیر آسیب های آن جلوه دهند  در حالیکه منفعت این فضا بیش از آسیب های آن است و اگر آسیبی هم وجود دارد ناشی از کم کاری دست اندرکان این فضا است.
آذری جهرمی در خصوص نقش فناوری اطلاعات در حوزه اشتغال گفت: اقتصاد آینده اقتصاد دیجیتال است و امروز حوزه های مختلف مثل کشاورزی به اینترنت اشیا (IOT) وابسته است.
وی افزود: امروز  در فارس شاهد هستیم به همت شرکت کارخانجات مخابراتی ایران، اداره کل جهادکشاورزی فارس و همچنین اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و به کمک فناوری اینترنت اشیا، مزارع و باغات بصورت آزمایشی هوشمند شده اند که موجب صرفه جویی گسترده در منابع آبی و بازدهی محصول چند برابر می شود و این نتیجه استفاده بهینه از فناوری های نوین است.
وزیر ارتباطات گفت: یکی از پارامترهایی که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد سنجش قرار می گیرد شاخص رضایت مندی مردم است و خوشبختانه با افزایش توسعه و اتصال به شبکه، بخش قابل توجهی از رضایت مندی را در مناطق محروم و روستایی شاهد هستیم.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه هنوز بعضی از مناطق و روستاها ارتباط ندارند و یا ارتباط ضعیف است اما به سادگی می توانید در مسیرها، جاده ها و مناطقی که حضور می یابید وضعیت را با گذشته قیاس کنید و ببینید تغییری داشته یا تغییری نکرده است.
وزیر جوان کابینه دوازدهم گفت: به عنوان یک هدف به دنبال این هستیم که مسوولان از فناوری اطلاعات به عنوان ابزار مدیریتی مناسب در حوزه های کاری خود بهره گیرند و همچنین به دنبال پایه ریزی برای یک جهش بزرگ اقتصادی با استفاده از ظرفیت جوانان هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: استان فارس در طراحی اقتصادی کشور در دوره سازندگی به عنوان قطب الکترونیک معرفی شده بود اما در سال 96 از لحاظ شاخص فناوری اطلاعات، فارس حایز رتبه ما مناسبی در کشور بود که از میسر نشدن این موضوع حکایت دارد.
وی افزود: طی این دو سال به مدد تلاش گسترده همکارانم در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فارس رتبه هشتم کشور را از لحاظ زیرساخت های ارتباطی دارد و با برنامه ریزی صورت گرفته در آینده نزدیک جزو پنج استان برتر کشور از این حیث خواهد بود.
آذری جهرمی در بخش پایانی صحبت خود گفت: سرمایه گذاری قابل توجهی در فارس انجام شده است و رضایت بندی مردم در فارس بنا به آمار موجود رشد داشته است و اگرچه کشور در شرایط دشوار تحریم قرار دارد در یکسال گذشته بیش از 35 میلیارد تومان در شهرستانهای لار، خنج و گراش سرمایه گذاری شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.