اپراتورها

تلفن همراه

October 20, 2019
16:07 یکشنبه، 28ام مهرماه 1398
کد خبر: 105005

یاسر رضاخواه، مدیرعامل جدید رایتل کیست؟

 
طبق آخرین اخبار و شنیده‌ها پس از آنکه «رایتل» نزدیک یک سال را بدون مدیرعامل سپری کرد، «یاسر رضاخواه» به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب شده است. هرچند هنوز خبر رسمی این انتصاب از سوی رایتل منتشر نشده است اما منابع آگاه به دیجیاتو اعلام کردند که این انتصاب صورت گرفته اما به نظر می‌رسد هنوز در مراحل اداری رسمی شدن است.
 
رایتل سومین اپراتور سراسری همراه کشور و وابسته به سازمان تامین اجتماعی است که نزدیک به یک سال پس از استعفای «محمد مهدی عطوفی» مدیر عامل آن، توسط «سعید کریم‌زاده»عضو هیأت مدیره، سرپرستی و اداره می‌شد. چندی پیش دکتر «مینا مهرنوش» از سوی هیات مدیره رایتل و با حمایت شستا به عنوان مدیر عامل این اپراتور معرفی شد. اما این انتخاب مورد تائید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار نگرفت و به دستور «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات تمام انتصاب‌های صورت گرفته کان لم یکن شد و در نتیجه مهرنوش در کمتر از ۴ روز از این سمت کناره‌گیری کرد.
 
 
حالا بعد از گذشت دو هفته از کناره‌گیری مهرنوش، اخباری از انتصاب رضاخواه به مدیرعاملی رایتل شنیده می‌شود. هرچند این خبر از سوی رایتل به صورت رسمی اعلام نشده است اما منابع آگاه در گفتگو با دیجیاتو این موضوع را تائید کرده‌اند منتها این سمت هنوز رسمی نشده است.
 
طبق اخبار منتشر شده با رضاخواه که پیش از این مدیرکل فروش سازمانی و مشاور مدیرعامل در امور شرکت‌ها در شرکت ارتباطات سیار ایران و قبلتر از آن سابقه مدیریت در دفتر «اریکسون ایران» را داشته است، از سوی شستا معرفی شده و تائیدیه کمیته سه نفره تایید صلاحیت رگولاتوری را کسب کرده است.
 
یاسر رضا خواه تحصیلات آکادمیک خود را با رشته مهندسی مخابرات از دانشگاه امیرکبیر آغاز کرده و سپس در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی این رشته را ادامه داده و در نهایت با ورود به مدرسه بازرگانی لندن در رشته MBA تحصیل کرده است.
 
در همان سالها با شرکت اریکسون همکاری کرد و در دوره تمرینی این مجموعه شرکت کرد و توانست مدرک معتبر Ericsson 4GIP Certificate را از آن دریافت کند. رضا خواه سپس در منصب رییس عملیات و تعمیر و نگهداری شرکت نتکام (تالیا) شروع به فعالیت کرد.
 
رضاخواه بعد از فعالیت خود در تالیا به مدت نزدیک به دو سال مدیر فروش شرکت زیمنس در ایران بود و سپس در بخش بازرگانی و تبلیغات اریکسون در ایران شروع به فعالیت کرد. فعالیت او در شرکت اریکسون رفته رفته پیشرفت داشت و در طی بیش از هشت سال توانست به یکی از مدیران کلیدی نمایندگی رسمی این برند در ایران تبدیل شود.
 
مدیرکل فروش سازمانی و مشاور مدیرعامل در امور شرکت‌ها در شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) دیگر شغلی بود که رضاخواه در آن بیش از ۴ سال فعالیت کرده است و حالا بر اساس شنیده‌ها قرار است که به سمت مدیرعاملی رایتل انتخاب شود.
 
به گفته خود رضاخواه، حضور در شرکت اریکسون پرافتخارترین کاری بوده که انجام داده و به موجب آن توانسته تجریبات زیادی به دست آورد. او در دوران تحریم‌های شدید سرپرستی این دفتر را بر عهده داشته و توانسته در همان دوران این مجموعه را به رشد ۵۰۰ درصدی برساند.
 
او در صفحه لینکدین خود نوشته که باور دارد با توسعه صنعت ICT می‌توان جهان را تغییر داد و قصد دارد که در زندگانی خود بتواند به عنوان یک مدیر در رهبر جهانی در راه حل های ارتباطی از راه دور تجارت کند.
 
گفتنیست نام یاسر رضاخواه در شرکت هوشمند اول بهشتی (هاب) که در زمینه ارزش افزوده فعالیت دارد نیز به عنوان عضو هیات مدیره در کنار افرادی چون مرتضی براری (رییس سازمان فضایی کشور) به چشم می‌خورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.